Vart Svenne i 2 år.

I dag har Mustafa vart svenne i 2 hela år. För 2 år sedan så hade han äntligen kommit till Sverige för att bo här. Kommer i håg dagen som den var i går. Kommer ihåg hur underbar den kramen var. Att veta att vi aldrig mer behöver vara i från varandra om vi inte vill. Att alltid kunna vara i samma land. Eller i alla fall i 2 år! 
Sen dess har det faktiskt bara gått bra för min man. Måste skryta och säga att fy tusan va stolt jag är över han. 
Han har hunnit klart SFI. Börjat på SAS och är snart klar med den. Haft 3 bra jobba. Ett instegsjobb på Harrys, sedan sa han upp sig och började på logent som nystartsjobb. Och nu jobbar han på posten som en helt vanlig svenska arbetare. Han har fått förlängt från sitt sommar jobb och nu väntar vi och hoppas att han får fortsätta efter jul. Men jag är inte orolig. Får han inte forsätta kommer han att hitta ett jobb snart igen. Han pratar bra svenska och många berömer honom. 
Han håller på med att ta sitt körkort. Har en massa vänner som han umgås med. 
Han är världens finaste pappa och sambo. Han har förändrat sig och anser inte att kvinnan gör allt i hemmet. Nej här hjälper vi åt. 
Han har framtidsplaner!
Visst har det varit svårt och tufft. Men han har klarat det galant och han är bäst! 
För ett år sedan lät det så här
För två år sedan lät det så här
Undra hur det låter om ett år!
Detta kort var taget precis innan jag skulle lämna min man kvar i Alanya! 
Men det var bara för 1 månad <3
 

Kommentarer
Postat av: Esther

Oj har han redan bott i två år. Tyckte det ju nästan var nyss han flyttade till Sverige. :)
Tiden springer ju bara iväg. Kul att det går så bra för er.
Ni har en så söt liten son också :)

Ha det fint :)

Svar: Ja det har verkligen gå fort!! Tack så mycket :)
Zandra Örneling

2012-10-13 @ 20:03:30
URL: http://mylifeallover.blogg.se

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0