Morotskaks muffins…

Till  smeten… ( Till ca 20st )

4st ägg

4dl socker

4 dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

2 tsk bikarbonat

2 tsk malen kanel

0,5 dl vanlig olja

0,5 kg  rivna morötter

Till glasyren..

1 paket philadelphia ost

300 gr florsocker ( ca 3,3 -3,4 dl )

150 gram smör

1 msk vaniljsocker

 

Så här gör du…

Sätt ugnen på 175 grader. Vispa ägg och socker poröst. Blanda i de torra ingredienserna och sist oljan och morötterna. Om du vill göra en långpanna så gräddar du den i ca 40-50 min. Om du gör muffins så gräddar du dem mellan 12- 18 min. Kom i håg att gräddningstiden kan variera mycket beroende på ugn.

När du gör glasyren så börjar du med att smälta smöret. Låt det svalna ordentligt och sen blandar du i de resterande ingredienserna. Vispa med elvisp så det blir riktigt fluffigt.  Stryk eller spritsa glasyren på kakan/muffinsarna när de har kallnat.

Smaskens!


Kommentarer
Postat av: therese

DU är bäst gumman. Jag vet känslan som sagt och de värsta är ju att alla också tror du skall föda barn varje minut haha eller så trodde alla om mig..tills jag bad dom sluta fråga för jag lovade starkt att tala om när han kom... varför hjälper dom inte att starta dig om du har så ont?? jätte konstigt ju..men allt ska ju va så JÄVLA normalt jäämt..

PUSSS längtar tills jag får se er prins.

2012-02-25 @ 16:02:45
URL: http://thereese362.blogspot.com

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0