Nytt liv

Man kan verkligen säga att i morgon börjar ett nytt liv för mig! Jag ska med vissa delmål gå mer en hel del i kilo! Jag har valt att börja nu på måndag då skolan sätter i gång.
Jag kommer göra en stor livsförändring. Ni ska självklart få vara med på min resa! Resan till ett smalare och sundare Zandra.
Det finns många anledningar till varför jag nu verkligen har bestämt mig. Dels för att jag börjar få ont av min övervikt! Mina knän har tagit stor stryk. Jag skäms mer eller mindre att visa mig ute. Det är sant! Detta är inte jag! Och allt detta är mitt fel! Jag vill kunna gå bland folk utan att blunda så fort jag går förbi ett fönster där man kan se sig själv.
En annan stor del är även att jag vill vara frisk och pigg och kunna leka och springa med min son. Jag vill inte bara sitta och titta på när han springer med fotbollen. Eller stå nere i backen medan han springer upp och ner med pulkan. Nej jag vill vara delaktig i allt!
Jag har gått till en dietist och mitt första delmål är 11 kilo på 3 månader! Kommer jag klara så mycket på så kort tid? Ja jag har inget val. För att kunna göra denna livsändring spär det ett måste.
Med små start nu första veckan slänger jag bort cola light (som många vet att jag är beroende av) även allt onyttigt som godis, chips och fetmat slängs. M kommer vara min PT som han säger. Han ska hjälpa mig till 1000.
Jag ska börja med promenader. Helst varje dag men varannan räcker nu i början.
Gjort en överenskommelse med mamma att möta upp henne när hon slutar och hå hem tillsammans.
Hej då feta Zandra!
Nu är du ett minneblott!
Många pepp bloggar är favoriter och så följer jag andra peppmänniskor på instagram!
Ska i dag fota mig, väga mig och även mäta!

Är ni med på min resa?


Kommentarer
Postat av: therese

Jag är med skall bli jätte kul att följa dig. DU klarar de det kommer gå <3

Svar: Tack älskade vän! <3
Zandra Örneling

2013-01-13 @ 11:52:12
URL: http://thereese362.blogspot.com
Postat av: Ewelina

Klart du kommer klara det! Jag tror på dig :) klarar jag det så klarar du det!

Svar: Tack! Behöver folk som tror på mig :)
Zandra Örneling

2013-01-13 @ 12:07:22
URL: http://www.nattstad.se/ewelinaahlund
Postat av: Mea

Jag är med dig! Vet hur svårt det är för dig med colan. Blir väldigt stolt om du lyckas med den biten!!

Svar: Ja det är riktigt svårt. Men nu måste jag! Det finns ingen återvändo. Gör jag inte detta kommer jag aldrig lyckas! Tack vännen! Vet att du alltid finns där <3
Zandra Örneling

2013-01-13 @ 12:52:04
Postat av: Maria

Hejja!!!!!!! Och jag är bara ett samtal, sms eller mail bort om du behöver pepp, råd, motivation eller liknanade. När jag kommer hem nästa gång drar jag med dig på promenad istället för fika. Du fixar detta utan problem hjärtat. Tror stenhårt på dig!

<3

Svar: Tack vännen! Jag vet att du inte är så långt bort. Du är bra med allt det här med mat och allt. Så när du kommer hem nästa gång tar vi först en promenad som vi gjorde förr i tiden och sedan sätter vi oss ner med en kaffe bara och pratar om hur jag ska lägga upp det ;) Du förresten tack för alla hjälp att förstå maten det hela slutade med ett D i kursen :) Inte G och inte VG utan där i mellan ;)
<3
Zandra Örneling

2013-01-13 @ 13:11:44
Postat av: Tina

Åh vas spännande, jag har själv massa kilo att ta hand om och önskar jag kunde få en spark i baken och bli nyttigare. Kanske är det du som kommer att inspirera mig.
Lycka till och jag kommer följa din resa

Svar: Gud vad roligt om jag lyckas inspirera andra.. Tack så mycket
Zandra Örneling

2013-01-13 @ 13:29:02
Postat av: Natta

Gud så spännande! Det kommer att gå jättebra! Stort lycka till...:)

Svar: Tack så jätte mycket!
Zandra Örneling

2013-01-13 @ 14:13:50
Postat av: jaana

Du kommer att klara det! HEJA! Det är lättas när man bestämt sig! :)

Svar: Tack :)
Zandra Örneling

2013-01-13 @ 14:31:15
URL: http://bananajaana.blogspot.se
Postat av: Olivia

Kör på! :) Jag kommer också följa dig. Heja Zandra!!

Svar: Tack :)
Zandra Örneling

2013-01-13 @ 14:38:05
Postat av: Maya Lundberg

Hej, nu har jag en tävling där du har chansen att vinna ett eget designat iphoneskal.

Kram på dig!:)

2013-01-13 @ 15:38:03
URL: http://mayaalundberg.blogg.se
Postat av: Susanne.J

Jag tror på dig! Fast ja inte känner dig så väl! Men det fixar du! Ska bli kul att följa dig! Tänk på milo, och M när det böir tungt. Det gör jag tänker på min son när jag har jobbiga dagar, han gör mina dagar! Lycka till :)

Svar: Ja han gör allt mörkt till ljust :) Tack
Zandra Örneling

2013-01-13 @ 18:06:18
Postat av: maria

Jaaaa jag är med och hejjar på dig! Mitt nya liv börjar ocksp nu, på allvar den här gången. Du fixar det här zandra! Man får tänka att det tar den tid det tar, att gå ner på ett hälsosamt sätt.Men det kommer vara så värt det. Hejja hejja!!!!

Svar: Heja dig också Maria. Vi ska klara detta <3
Zandra Örneling

2013-01-13 @ 18:42:41
URL: http://marusschka.blogg.se
Postat av: Anna

Jag vet att du har stake nog att klara detta! Jag finns tillgänglig alla tider på dygnet för stöttning!:)
Kämpar-kramar skickas från grannlandet! :D

Svar: Tack min älskade vän! <3
Zandra Örneling

2013-01-13 @ 18:45:50
URL: http://annisen2.blogg.se
Postat av: Malin Thunberg

Zandra! Jag är med dig....Milo är din morot och man gör ju allt för sina barn! Jag tror på dig! Kram

Svar: Tack vännen :) Kram
Zandra Örneling

2013-01-14 @ 10:55:00
Postat av: Sandra

Lycka till och kämpa på. Detta fixar du:)

Svar: Tack :)
Zandra Örneling

2013-01-14 @ 20:07:51
URL: http://www.saaka.blogg.se
Postat av: Emma Öral

Heja Heja! Bara man bestämmer sig så kan man göra allt :) sötsuget försvinner på några veckor så det blir lättare :)

Svar: Ja så länge det försvinner så funkar det nog bättre :)
Zandra Örneling

2013-01-22 @ 11:08:53

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0