Det nya livet

Den 13 Januari bestämde jag mig för att börja mitt nya liv. Då var tanken någon helt annanstans än vad den är i dag.
Den 15 april var tanken att jag skulle göra en gbp operation. Jag var på möten och allt. Det gick bra och det gick neråt. Sista veckorna skulle jag köra stenhårt. Jag var så inne i det. Men pang så kom den ena magsjukan efter den andra. Jag kunde inte äta, ja visst förlorade jag vikt på det men när jag väl blev frisk var det ju snäll mat man skulle äta. Sådan mat jag inte fick äta egentligen. Och träna var ju bara att glömma när jag var sjuk. Så lyckades inte gå ner de kilon jag var tvungen att gå ner. Plus att jag kände att jag orkade inte göra en op när jag hade haft så mycket magproblem. Så pratade med läkaren och vi bestämde att vi skulle skjuta på op. Att jag ska göra den i höst!

Nu är saken den att jag ska försöka en sista att gå ner i vikt! Jag lyckades ju ändå bra fram till magsjukan. Något jag inte gjort på länge. Anledningen till att jag skulle göra op var att jag har försökt så många gånger men aldrig lyckats. Nu insåg min kropp att jag visst kan lyckas.
Sen den 13 Januari då jag vägde 112,4 en siffra jag skäms så för men nu är vi på väg till ett bättre mål, jag har lyckats förlora 8 kilo sen den dagen. Då har jag inte gjort alls mycket. Träningen har kommit i kläm, och jag har ätit ganska bra.

Det jag nu kör på är viktväktarna. Jag var med dom för 7 år sedan då lyckades jag gå ner 20 kilo. Denna gång är det mer som ska bort. Men jag ska bara lyckas denna gång. Gör jag inte det så gör jag op och jag vill så gärna lyckas själv.

Jag är nöjd när vågen visar 75 det är 30 kilo kvar. Så nu kör jag på!

Jag ska bli smal innan jag fyller 30


Kommentarer
Postat av: Natta

Hejja hejja!! :)

Svar: Tack :)
Zandra Örneling

2013-04-28 @ 19:25:01
Postat av: Lina

Skickar dig en massa styrka och pepp!! Du kommer klara det!! Heja heja!!

Svar: Tack vännen <3 kram
Zandra Örneling

2013-04-28 @ 20:56:37
URL: http://maxedius.blogg.se
Postat av: Maria K

Du är så himla duktig vännen! Stolt över dig! Och jag är så glad att du är taggad och har gett dig faen på att nå ditt mål. Det är när man tror på sig själv som man lyckas <3

Svar: Tack min fina fina Maria som jag saknar så otroligt mycket! Skulle göra mycket för att få en lång kram av dig! <3
Zandra Örneling

2013-04-29 @ 08:12:01
Postat av: Hanna

Bra jobbat! Viktväktarna tycker jag är jättebra och lätt att följa.. Man kan äta allt, ändå går man ner i vikt. Man känner sig peppad och motiverad när man vet att man ätit "gott" och ändå pekar vågen neråt:)Lycka till att nå ditt mål!

Svar: tack :)
Zandra Örneling

2013-04-29 @ 21:34:17

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0