Bilägare

Det har varit mycket tjat om bil från M. Jag ville inte köpa bil. Har haft 4 bilar innan och det kostar så sjukt mycket. Och vi behöver dom pengarna till annat egentligen. Men så hittade vi en billig bra familjebil. Så i går blev vi bilägare. Stora delen varför vi köper bil är för att M ska kunna övningsköra och skaffa körkort snart. Så jag hoppas jag inte blir för lat och ta bilen överallt. Vi bor ju så centralt så vi behöver den inte alltid.

Så i dag har jag och Milo vart ute och raggat lite. Var och hälsade på mamma/mormor på jobbet. Och hon visade upp sitt barnbarn så stolt så. Sen skulle vi hälsa på bror/morbror på han jobb men han var inte där då.

Nu har vi precis ätit. Och Milo har spytt upp nästan allt han har ätit som vanligt. Förstår inte varför han gör det. Hans matvanor gör mig lite orolig. Måste skriva upp lite hur mycket han äter och när han spyr så jag kan prata med BVC om det. Men han växer ju och mår ju bra så det går nog ingen nöd på han.

Nu ska jag mumms på svenska jordgubbar!


Kommentarer
Postat av: Emma- mamma till Leo

Våran lilla kille spyr och jätte mycket och hela tiden. Man blir ju lite orolig men så länge dom mår bra och ökar i vikt ska det inte va nån fara : )



Det ska tydligen vara vanligare att killar spyr mycket mer än tjejer..

Ha en fortsatt trevlig tisdag : )

2012-05-15 @ 13:35:43
URL: http://solemma.blogg.se/
Postat av: Lina

Det är inget att vara orolig för. Det är troligtvis bara magmunnen som inte stänger igen som den ska. Systers Olivia var också ett spybarn. Hon spydde floder efter varje måltid. Det försvann helt när hon började med fast föda. Så länge han ökar i vikt så är det ingen fara. Jag vet att han får bröstmjölk men vill bara säga att det är ännu vanligare att de små liven spyr av ersättning..

2012-05-15 @ 19:44:17
URL: http://maxedius.blogg.se/

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0