Sova

Haha förstår verkligen vad dom menar med att vila upp er innan bebisen kommer sen blir det ingen sömn. Men det visste jag ju redan! Men i natt så sov han ändå väldigt bra. Han åt innan vi somnade vid halv ett sen vaknade han inte för ens vid 7. Så det blev några timmar. Fast vaknade till i natt och var svettig. Vi har ju varmt här inne i lägenheten nu för att lilleman inte ska frysa. Men jag svettas som en tok! Men allt för mig pojke! M har fått sova ut i natt i alla fall.

I dag är det tvättning på schemat. Ja det blir lite mer tvätt när man har bebis hemma. Det är spya och mjölk och bajs på kläder. Sen blir det en promenad till Ica maxi. Dock får baba och Milo stanna utanför! Inga affärs besök än för Milo!

Kommer in i rollen som mamma mer för varje dag. Och kärleken den växer. Jag kan inte sluta titta på han. Jag kan inte sluta mysa med han. Jag kan inte sluta tänka på han. Oj vilken kärlek det är när man blir mamma! Visst visste jag att man skulle älska sitt barn men så här mycket. Oj vilken häftig känsla det är!

Kommentarer
Postat av: Ulrica

Tycker gott å väl att du ska släppa in lite frisk luft i sovrummet, nyfödda sparkar ju inte av sig täcket och är du orolig att han ska bli kall så ta på honom ett par strumpor...



Och varför ingen affär för Milo? Tänker du på bakteriesmitta?! Inte värre än att låta söta brorsonen ( kommer inte ihåg hans namn, eller var det Leon?) hålla honom...



Följt dig ett tag på bloggen , hamnade här när jag googlade " väder Alanya ", kul att följa dig på din väg att bli mamma...log lite för mig själv när du hade förvärkar och var trött på alla som sa att du skulle veta när det var riktiga värkar men visst hade dom rätt? ;0) är själv mamma till 4, ingen graviditet/förlossning är den andra lik förutom värkarna!! Men som du nu vet försvinner smärtan i samma stund man får upp sin bebis på magen och 10 min senare kan man knappt minnas hur ont det gjorde! Lycka till med er lilla härliga familj! Kikar säkert in igen!

2012-03-06 @ 19:31:30
Postat av: E

Det är inte bra om spädbarn blir för varma. Normal rumstemperatur är bäst.

Det där med affären håller jag med om. Jag var livrädd för rs-virus o allt möjligt när jag fick min son.

2012-03-06 @ 20:52:37

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0