Midsommar i Hällefors

Jag har vart i Halmstad ett x antal gånger, Smögen, Båstad, Jönköping, Stockholm, Alanya, Incekum ja lite över allt på midsommar och detta år blev det ett nytt ställe. HÄLLEFORS! Byn jag har hört så mycket om.

Vi började resan kl 7:00 på torsdagen. Åkte när M hade kommit hem. Både han och Milo somnade gott i bilen. Så själv satt jag och lyssnade på turkisk musik och kollade på dom nya vägarna jag åkte. Tog en paus i Örebro då det blev matning, blöjbyte och kaffe för mig. M sov fortfarande.
Kom till Hällefors vid 12 tiden. Visste att Maria jobbade men Hamza var hemma. Och från att killarna sa hej till varandra så gick deras munnar i ett. Ända gången dom var tyst var när dom sov.
Så när vi väntade på Maria så var jag glad att jag hade Milo i alla fall. Så jag hade någon att prata med hahah!
Sen kom Maria äntligen hem! Och jag tror att både hon och Milo blev kära. Dom blev bästisar till slut. Hade en mysig torsdags kväll.

På fredagen var det upp tidigt och bege sig till deras torp. Som låg långt ut i skogen. Inte en granne hade dom. Så det var väldigt tyst och skönt. Lämnade av sakerna och begav oss till sjön för lite fika och sol för mig och Maria och Milo och killarna fiskade.
Sen blev det grillning! Åt grillspett så gott var det med hemmagjord potatis sallad. Till efterrätt blev det jordgubbar grillad banan med choklad och glass. Sen kollade killarna självklart på fotboll och vi spelade kort. Och sen spökade också. Men det är en annan historia.

På lördagen följde vi med Marias underbara familj på trav. Något som är deras tradition. De gör det varje midsommardag. Har aldrig varit på trav men det var riktigt trevlig. Spelade några gånger. Ofta var det jag som gick ner för att spela. Men en gång gick M ner för att spela så säger jag ta häst 5 och 14. Han kommer tillbaka och har bara tagit 5. Och gissa vilken häst som vann? JO 14! Blir man arg eller! Och det var några hundralappar vi hade vunnit i så fall! Det kommer han få höra.
När vi kom hem så blev det grillning. Kyckling självklart. Sen kollade vi alla på fotboll!

Söndagen vaknade vi ganska så tidigt. Vi hade först tänkt stanna för lunch i torpet. Men sen kände vi för att komma i väg i tid. Men sen när vi väl ska åka ja då har ju inte killarna fått nog av att prata så det blev en fika hemma hos dom innan vi begav oss.

Milo sov hela vägen hem också. Riktigt trött var han. Och han älskar verkligen att åka bil. Han har verkligen visat sina bästa sidor. Och vart underbart snäll! Och jag tror att han blev bästa vän med både Maria och Hamza.

Det är så otroligt roligt att umgås med dem. Så kul att alla kommer bra överens. Och nästa sensommar blir det Turkiet tillsammans.

Vi tackar er så hemskt mycket för att vi fick komma till er och saknar er alla redan!

En mysig stund vid sjön 
Milo njöt i skuggan!
Jag och min älskade prins
Min finaste!
Hans första skor
underbart god efterrätt
Mitt charmtroll 
Sötaste på travet 
Torpet vi tillbringade midsommarn 
M är nöjd med bilen då det finns fika bord där bak! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tove

Det var roligt att få träffa dej och din lilla familj. Kramisar

Svar: Detsamma! Har hört mycket om er så kul att äntligen få träffa er. Och tack så otroligt mycket för rabarberna. Kram
Zandra Örneling

2012-06-26 @ 09:21:46
Postat av: Sandra

Vilken trevlig midsommar du verkar haft. Underbara bilder!

Svar: Ja den var jätte trevlig :) Vad gjorde du?
Zandra Örneling

2012-06-28 @ 19:54:37
URL: http://www.saaka.blogg.se

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0