Det är tufft

Det är fortfarande jobbigt.
Tänk er att vara i mellan något man inte alls vill vara i mellan. Inte som att man ska välja sida för det är det ingen som begär. Men ändå försvara båda sidorna.
Precis där är jag just nu!
Det är jätte tufft! Och jag vill bara att det inte skulle ha skett! Jag ångrar orden jag sa den kvällen! Då hade det inte hänt.
Känns som allt var mitt fel!
Jag har lärt mig så mycket och funderat så mycket nu och jag vet att det är bättre att hålla käften än att öppna munnen. För folk missförstår mycket mer än vad man tror. Och då gäller det att såra tillbaka. Är det så det ska vara? Att såra folk? För man tror det var så man menade. När man bara vill ge ett tips eller sa ett skämt eller ställde en enkel fråga!
Känns även som små tävlingar hit och dit! Och jag är inte med i tävlingen! Jag kliver ur den och går åt ett annat håll! Jag har lovat mig själv i år att tänka på vad man säger, vad man gör och tänka mer på mig själv.

Kommentarer

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0