BF+7

Nu ska jag försöka skriva varje dag fram till dagen han väl kommer hur jag känner och mår! Så ni som är trötta på att höra mitt tjat eller mitt klangande så behöver ni inte läsa när det står BF och nr. Detta är mest till för mig. För att komma ihåg symtomen!

Så har det gått en hel vecka sedan det var beräknat och fortfarande ingen bebis ute. Vet att det är normalt med övergång med första bebisen. Och jag vet att den kan komma om 14 dagar. Men jag orkar inte en dag till. Dem sista dagarna har varit hemska. Så hemska att jag vet inte vad jag ska ta mig till. Nu dom 2 sista dagarna har hormonen levt sitt egna liv i mon kropp och jag börjar gråta för minsta lilla. Förvärkarna har tagits till en annan nivå. Och det känns som hela ryggen håller på att gå av.
Det konstiga är att när jag har som ondast undrar jag var det så jag kände i går också eller har det blivit värre? Man kommer verkligen inte ihåg. Och jag förstår nu att man glömmer smärtan lätt.
Duschade precis och kände av värkar igen. Men inget som håller i sig. Så det är bara falska förhoppningar.
Folk frågar hur jag mår det ända jag kan säga är ok. Jag har ont! Det är så tråkigt att inte kunna säga det är bara bra.


Jag har aldrig känt mig så här svag som jag gör just nu! Det är en hemsk känsla och jag orkar inte en dag till. Jag är inte jag. Det har jag inte vart på länge. Men nu är det verkligen illa. Jag är rädd för hur det kommer gå. Då jag har haft så ont kommer jag orka. Ja det säger alla så det gör jag säkert. Sen undrar jag om jag verkligen kommer känna när det är dags. Klart alla säger att det gör man. Men jag kommer nog bara tro det är falska förhoppningar och så kommer jag komma in för sent för vissa bedövningar.

Jag vill ringa in till fl och fråga dom om saker som gör extra ont. Men jag vill inte åka in på kontroll för att sedan åka hem igen. Det är inte det att det är pinsamt nej det är för att det är jobbig känsla. Ännu ett slag i magen att det inte är dags. Trotts vi alla har trott att det har varit dags LÄNGE!

Jag vill ju ha med mig M självklart till fl och även min mamma. Pga olika anledningar. I dga åkte hon och pappa till Göteborg och ska stanna där tills söndag. Bestämt sen innan. Så ja det förvånar mig inte om han kommer nu. Fy fan att behöva ringa en taxi en fredag eller lördag kväll då det alltid är lång vänte kö! Skulle vara så typiskt!

Måste till Ica Maxi och köpa lite saker. M säger att han kan gå. Men samtidigt vill jag gå för då känner jag att det är något som sker. Men samtidigt har jag så ont och går ocg verkligen vankar fram nu så jag vet inte om jag pallar det!

Det som är tur det är att allt detta kommer vara så värt det när han väl är ute!


Kommentarer
Postat av: Ulrica

2012-02-24 @ 18:44:15
Postat av: Tina

Skickar positiv energi och styrka i massor! Kraam! <3

2012-02-25 @ 00:20:46
URL: http://www.delfinohamam.com/blogg
Postat av: Greken

Jag har bil. Du ringer MIG! Ingen jävla taxi!

2012-02-25 @ 03:09:10
Postat av: Anna

Han kommer va värd allt i hela världen! och du är jätteduktig gumman, det kommer gå bara fint när de sen väl blir dax! <3

2012-02-25 @ 12:05:21
URL: http://annisen2.blogg.se/

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0