Turkiet

Satte på en turkisk låt innan.
Och alla minnen bara flyger fram och tillbaka i huvudet.
Så många känslor på en och samma gång kommer fram.
Att detta land kan betyda så otroligt mycket för mig. Men är det så konstigt?
När jag har fått världens finaste pojkvän där i från. Som jag har fått världens bästa son tillsammans med.
Har fått så otroligt många fina vänner. Både från jobbet, bloggarna och turk gruppen.
Så nej det är inte så konstigt.
Men det är ju heller inte bara därför jag älskar detta land.
Bara at vara där är så otroligt underbart. Att vandra på gatorna höra språket, vara med om deras gästvänlighet, varmen som finns där. Att ha medelhavet utanför sin dörr. Att kunna pruta på saker. Att inte bry sig om vilken dag det är. Tisdag som Lördag alla dagar är lika bra.
Ibland saknar jag verkligen att bo där. Men jag vet att det räcker med några månader eller veckor till och med för att jag ska bli trött. Men det är så vi ska ha det i framtiden. Vi ska köpa lägenhet där och kunna bo där ibland. Och jag längtar som bara den.
I år blir det ingen trip ner till Alanya i sommar. Första sommaren på 4 år som jag inte ska dit.
Utan i höst ska jag äntligen få se den fina staden Adana som jag har hört så mycket om! Och jag längtar!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag håller med dig. Ibland har jag sett en liten filmsnutt på TV från Turkiet och har börjat gråta då :p Längtar ner apmycket nu ju! :) <3

2012-04-13 @ 10:30:50
URL: http://nattstad.se/bumsi89

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0