Milo

När vi fick reda på att det var en kille började vi fundera på namn. Jag ville inte ha något äkta turkiskt och inget äkta svenskt namn.
Jag har länge velat ha Melwin. Tycker det är jätte fint. Men det gillade inte M.
Jag laddade ner namnapp och läste igenom alla namn. Fastnade direkt på Milo. M var inte lika säker på det namnet. Men jag var envis jag ville bara ha det och till slut så började M också gilla det.
Innan vi hade bestämt att det skulle bli Milo hade jag inte hört någon som hette så. Men nu efter så vet jag jätte många som heter det. Men fortfarande inte jätte vanligt och det gillar jag.
En av andledningarna att jag ville ha Milo var att det betyder efterlängtad kärlek. Och det är precis vad han är.
Av germanskt ursprung och betyder den barmhärtige.

I engelskan förekommer varianten Miles 

I Sverige är Milo fortfarande ganska ovanligt men på väg upp.Både bland svenska och utlänska personer. Den svenska betydeslen är Efterlängtad kärlek. 

Milo betyder "the merciful". Milo betyder äpple på grekiska. Ett typiskt montenegriniskt namn, betyder "den käre". Finns en variant för flickor- Milla.

Milo anses också betyda "min kärlek", milo = my love

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag har bestämt både Engla och Agnes. Agnes ville han helst inte men gav med sig då han tyckte lite synd om mig då han inte var här när hon kom ;p hehe

2012-04-18 @ 07:47:33
URL: http://nattstad.se/bumsi89
Postat av: D

Hej Zandra. Tänkte höra med dig om du har funderat på att gå till den öppna förskolan? Vill du i så fall gå ihop eller ta en fika någon dag? Ta hand om dig o lillen kram Dijana

2012-04-18 @ 08:58:03

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0