Långtradare

Jag HATAR långtradare.
Tog ju en tur och retur till landvetter i går för att köra Lisa och Marika som skulle till London. Hade verkligen en mycket trevlig stund i bilen ner till Göteborg.
Sen var det ensamt i bilen på vägen hem.
Men alltså ok jag vet att dom har tider att passa och att dom också måste få köra om.
Men VARFÖR måste en långtradare som ser att det är kilometer lång kö. Köra om en annan långtradare när det växlar 1 till 2 filer i en uppförsbacke så bara långtradaren hinner köra om? Jag förstår inte detta?
Om dom ska köra om kan dom inte köra om när det är plant.
Som i går så låg jag bakom 2 långtradare. Bakom mig var det minst 30 bilar. Så är det en väg som växlar från 1 fil till 2 fil. Och så äntligen kommer en 2 fil så alla kan köra om och det är i en uppförsbacke. Men nej då kör ena långtradaren ut och ska köra om. Och precis när den är färdig med sin omkörning så är 2 filen slut. JAG HATAR DETTA! Gör dom detta för att retas. Så efter det blev det en ännu längre kö!
Någon långtradachafför som läser detta eller som känner någon som kör en långtradare. Kan ni snälla säga VARFÖR?
Sådana här märken borde finnas överallt.

Kommentarer
Postat av: maria

Ja visst är det skönt att vara själv ibland, man behöver lite egentid då och då! Det är den boken som de använder på turkiska kurserna Turkiska1 tror jag den heter ? Köpte från adlibris. Den är väldigt "lätt" , har egentligen inte lärt mig något nytt från den utan använder den mest för grammatiken som är enkelt förklarad. Sen är det typ dialoger och sånt... lite övningsuppgifter:) Det är verkligen kul nu när man förstår nästan allt de säger. Blev en helt annan sak att vara tillsammans med Hamza´s familj när jag kunde förstå dom :) Hoppas allt är bra med dej och magen. Vi måste ses snart!!! puss

2011-09-17 @ 12:56:16
URL: http://marusschka.blogg.se/
Postat av: Linda

Anledningen till detta, är att en långtradare drar bättre än en annan i uppförsbackar (kanske pga olika lastvikt eller helt enkelt motorstillståndet). Om då den långtradare som är framför, börjar sacka ner så måste långtradaren bakom också sakta ner och då mister den kanske sitt dragläge och börjar då sacka efter ÄNNU mer och till slut går långtradaren i 20km/h upp för backen vilket sliter mer på motorn. Därför kör dom om, även i uppförsbackar eftersom de inte vill förlora sitt dragläge. Så förklarar morfar det för mig iaf :)

2011-09-19 @ 11:04:59
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0