16 Oktober 1984

Det var det året jag föddes. Vem är jag Zandra som sitter bakom min Mac dator och skriver?
Vad har hänt sen den dagen och vad har jag gjort?
Om mindre än 1 månad så är det den 16 Oktober 2011 och jag fyller 27. Vad händer efter det?


BOTT
Jag har bott lite vart som i mitt liv. Dom första åren tillbringade jag i Bankeryd, Göteborg och Jönköping. När jag var 6 år så flyttade vi ut till Habo. Något som mamma ångra sen den dagen vi flyttade dit. Hon har aldrig trivts. Jag hade väl hellre också velat växa upp inne i Jönköping. Men där bodde vi tills jag var 18 år. Jag upplevde mycket ute där på landet. Men jag skulle ALDRIG sätta min fot och bo i Habo igen! Men sen flyttade vi tillbaka till Jönköping igen. Habo ligger 2 mil från Jönköping! Där har jag förutom när jag bodde i Turkiet! Har haft 2 egna lägenheter. Flyttade hemifrån när jag var 20 år. Hade jag varit smart så skulle jag nog stannat hemma lite till och sparat pengar och vart ute mer i världen. Men man kan inte vara efter klok. Har haft 2 egna lägenheter och nu har jag och M en gemensam lägenhet. Mitt i City!

UPPVÄXTEN
Har inte så mycket att säga om just uppväxten. Ni har precis läst vart jag bott. Har varit mycket saker som har hänt i mitt liv. Ända sedan jag var 6 år. Saker jag varit stolt över och väldigt mycket jag har varit mindre nöjd över. Men man kan aldrig ångra det man har gjort bara lära sig av det!

FAMILJ
Mina första månader i livet levde jag med Mamma. Då hon lämnade min riktiga pappa. Efter ett tag kom Robert in i vårt liv. Han behandlade mig som sin egna dotter och han är min pappa och kommer alltid att vara min pappa. Har 3 syskon. 2 som mamma och pappa har gemensamt en syster och en bror. Sen har jag en syster från min riktiga pappa. Min syster heter Therese och är 3 år yngre än mig. Hon har precis fött en son som heter Leon! Och är sambo med Christoffer. Min bror är 6 år yngre än mig och är singel!

KÄRLEKEN
Kärlekslivet började väl mer eller mindre när jag var 13 år. Då jag träffade min första pojkvän. Vårt förhållande varade i ca 1,5 år. Det tog långtid att glömma och komma över honom. Men det är ett annat kapitel. Efter det har jag haft kort förhållanden, mest dejting och annat. Min STÖRSTA kärlek träffade jag 2008 först i Turkiet. Men jag och M blev inte tillsammans för ens 1 år senare. Vi är fortfarande ett älsklingspar och väntar nu på att utöka våran familj med en liten bebis 19 Februari.

JOBB
Har haft MÅNGA jobb. Och jag är ganska glad över det. Då man har lärt sig mycket genom det. Har jobbat som restaurangbiträde, cafébiträde, caféansvarig, lagerarbetare, personligassistent, telefonförsäljare, aktivititsguide och som butiksträde. Det var nog dom flesta jobben jag har haft. Nu är det skola som gäller. Pluggar till undersköterska.

MIG SJÄLV
Så vem är jag egentligen. En tjej som var så blyg i skolan att jag kunde knappt säga hej i klassrummet när jag var yngre. Det vände väl när jag var 18 och fick första riktiga jobbet. Men den största förändringen var när jag gjorde min guideskola i Spanien. En av dem bästa sakerna jag har gjort. Då jag sedan fick jobb i landet jag verkligen älskar TURKIET.
Nu är jag inte rädd för att prata inför folk. Har haft välkommsmöte för över 100 pers.
Så hur hamnade jag där? Jag var på semester i Alanya med min vän. Och jag bara älskade staden människorna. Jag beställde en ny resa när jag kom hem. Jag skulle bara dit igen.
Jag hade inget jobb hemma som jag gillade och jag ville göra något. Jag har alltid funderat på att bo utomlands. Sagt och gjort så gick jag skolan i Spanien på vintern 08. Och våren 09 började jag jobba i Alanya. Hade min 7 bästa månader någonsin. Jag älskade livet! Slutade med att jag gjorde ännu en säsong 10 på 7 månader.


Nu fyller jag 27 och jag väntar mitt första barn med den jag älskar mest av allt. Jag är så glad för att jag har gjort det jag har gjort i mitt liv. Jag hade ångrat mig så om jag inte hade gjort något med mitt liv. Nu kommer jag inte ångra mig. Visst hade jag velat börjat tidigare och rest mer. Men jag har i alla fall gjort en del.

Kommentarer
Postat av: marielle

hej jag har snackat med dig innan och undrar om jag skulle kunna få din mejl lr något då jag har lite frågor hur du har haft det när din pojkvän bodde i turkiet med mera. har så många frågor.kram marielle

2011-09-24 @ 15:45:20
URL: http://mariellenilssons.blogg.se/

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0