Äkta vänner

Alla behöver vänner. Alla behöver någon att få göra allt man gör med en vän.
Jag har vänner. Jag har nära vänner och jag har bekanta. Jag har haft vänner men som jag slutat umgås med och är nöjd med mina val.


Har har lätt för att hitta vänner. Men det är inte många som kommer mig riktigt nära.
Jag behöver inte 100 vänner huvudsaken är att jag har vänner jag kan lita på, riktiga vänner..

Jag försöker alltid vara den som frågar om alla vill vara med, den som hör av mig, den som skickar i väg ett sms för att bara säga hej eller ge en lite present för att visa kärlek. För att jag bet hur glad man blir. Det kan vara vad som. Som en tablett ask.
Men jag, får jag ens hälften tillbaka?

Det senaste mest nu i sommar och höst så har jag märkt vilka som är mina riktiga vänner! Jag trodde inte att dom som visade sig vara det var det och dom som jag trodde det var inte alls det.
Folk som jag trodde aldrig skulle såra mig har fått mig att gråta många gånger.

Jag trodde inte vi var så unga att vi kan bara vara 2 st eller 3 och att vi inte kan fråga alla. Jag trodde inte att man var tvungen att tävla om sina vänner.

Det händer mycket i mitt liv just nu mycket som ingen av mina vänner vet förutom en! Det finns en tjej som vet ALLT om mig. Allt som sker i mitt huvud. Jag är så otroligt glad att jag träffat henne jag är så glad att hon finns där för mig alltid! Jag säger inga namn men jag vet att precis den här tjejen vet att jag pratar om henne.

Så vad är egentligen en riktigt vän?
För mig är det en som står bakom mig om jag faller, en som inte behöver fråga utan vet precis hur jag mår, en som får mig att skratta, en som skratta med mig, en som tycker mina skämt är roliga även att dom inte är det. Någon som man inte behöver prata med varje dag utan jag vet att du finns där ändå, någon som orkar lyssna, någon som vill lyssna, någon som vill berätta saker för mig, man behöver aldrig skämmas för något man säger eller gör. Någon man alltid kan prata med! Någon som talar om för mig ibland att jag är en sådan bra vän precis som jag vill tala om det för dig.

Jag är gravid jag börjar bli en tjockis men jag vet att det går dricka vatten eller alkholfritt på förfester och på krogen. Men ingen frågar om jag vill följa med ut längre. Jag kanske inte är rolig nykter!



Kommentarer
Postat av: Anna

<3<3<3

2011-10-07 @ 17:36:32
URL: http://annisen2.blogg.se/
Postat av: Frida

Det där känner jag igen! Senaste tiden har jag medvetet börjat "rensa" bland vänner som jag ALLTID ställt upp för, frågat när man ska göra saker, lyssnat på etc, men vad får man tillbaka?? Typ ingenting, jag är så less på det. Hellre ett fåtal vänner som har förstått att vänskap innebär att ge och ta än massa kompisar som bara tar energi genom omoget beteende, såna som tydligen fortfarande tror vi går på mellanstadiet. Omge dig med dom som du verkligen känner att du får ut nåt av och inte massa energitjuvar, nu om någonsin behöver du energi :)

2011-10-09 @ 15:20:03
URL: http://fridalinnmans.blogg.se/

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0