Mangokyckling

Här kommer en rätt för er som älskar kyckling och stark mat. Min man älskar ju detta så han blev jätte glad när maten var färdig!

Ingredienser

6 st kycklingfiléer
2 tsk salt
2 krm svartpeppar
1 msk smör
1 st purjolök
1 st röd paprika
1 msk smör
1 st hönsbuljongtärning
3 dl vatten
1,5 msk kinesisk soja
2 tsk sambal oelek
3 dl crème fraiche
3 msk mango chutney
1 st stor mangofrukt
1. Skär ansad purjolök och paprika i strimlor. Fräs dem hastigt i smör. Smula ned buljongtärningen i en kastrull och tillsätt vatten, soja, sambal oelek, crème fraiche och mango chutney.
Låt såsen sjuda ca 10 min.
2. Salta och peppra kycklingfiléerna. Bryn dem i stekpanna i smör 2-3 min per sida. Lägg på ett lock och stek färdigt filéerna på medelvärme ca 8 min. Ta upp dem och täck med folie.
3. Halvera mangon, följ den platta kärnan och tag bort den.
Skär bort skalet och skär fruktköttet i bitar. Lägg tillbaka
kycklingen i stekpannan tillsammans med paprika och purjolök, häll över såsen och koka upp. Lägg i mango strax före servering.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Helt okej såklart :)

2011-11-30 @ 19:31:09
URL: http://melvan.blogg.se/

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0