Hittat kärleken på semestern!

Hur månag är det inte som har haft en semester flört. Antingen med en av lokalbefolkningen eller från något annat land eller kanske till och med någon från Sverige.
Många vet vilken underbar känsla det är. Och även många vet hur otroligt jobbigt det är när sista dagen är kommen.
För vissa var det ju bara en semesterflört. För andra är det "mannen i sitt liv" Ibland känner båda lika dant. För andra så var det bara en i mängden medans den andra åker hem och är tok kär. Jag det finns många olika semesterflört.
Jag har varit utomlands några gånger men inte för ens i Turkiet hittade jag min semster flört. Eller semsterflörter!
Redan första dagen var det flört hit och dit. Men det fanns en som fanns där i bakgrunden! Någon som jag hade ögonen för.
Och det var det värsta jag gjort när jag åkte hem från min första semester i Alanya. Då var det inget mellan oss. Men jag var helt såld på hela staden och alla människor. Alla pojkar! Den andra semester resan blev mer kärlek. Och när jag skulle åka hem efter en vecka med en helt underbar kille så fanns tårarna där. Jag grät, han grät. Vi sa att vi skulle träffas igen. Vi sa att vi tyckte om varandra. Jag svävade på moln! Då visste jag inte riktigt hur turkarna var. Men det blev inget mellan han och mig. Det är en annan historia.


Att bli kär på en semester är helt annurlunda. Den där hettan som finns, Det fina vädret, Solnedgångarna, Stranden, Havet, Alkoholen, städerna som aldrig sover, Ja allt som inte finns hemma.
Semester flört är något man ska försöka vara med om. Det är en helt annan känsla. Det är kärlek utan regler!

Min vän Mikaela hade lagt upp den här låten på sin blogg och det fick mig att få fjärillar i magen när jag tänker tillbaka på 2008! Året som ändrade mig, året då mitt blev perfekt, året jag utvecklades, året jag älskar!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Ja.. den här låten väcker verkligen känslor inom en.. Jag känner den där rastlösa tomma känslan som jag hade när jag kom hem. Även om det var lite jobbigt och förvirrande vid den tiden så kan jag längta tillbaka ibland..

2011-11-30 @ 20:01:43
URL: http://melvan.blogg.se/

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0