Äntligen

i går var det äntligen dags för M att känna skatt sparka. Han blev helt paff över känslan. Jätte mysigt att se hur lycklig han blev, Skatt sparkar ju mer och mer nu. Trodde aldrig det skulle bli min tur.

I dag har jag varit hos BM. Allt såg bra ut fick höra skatts hjärtljud och dem ligger just nu på 136. Så allt var bra med vår älskling.
Har nu fått tid för glukosbelastning är glad att jag får göra den. Tydligen behöver inte alla i Jkpg göra det. Känns lite skumt det är väl bättre att alla får göa det i jönköpingslän. Eftersom det kan bli något med bebisen om man skulle ha graviditets diabetes. Tycker allt är bättre i skåne ska nog flytta dit när jag blir gravid nästa gång. Haha! Där får alla göra testet och där får alla göra 2 ultraljud ett i V.18 och sen ett senare.

Fick även tid för informationsmöte om förlossning som vi ska på i december. Haha ska bli kul och se hur M kommer tycka att det är.

Fick även information om Förlossningsförberedelse i vatten. Det är något slags aktiv avslappning, förlossningsandning, anknytning till ditt ofödda barn och lite andra saker. Tycker det verkar mysigt plus att det kan vara kul att träffa andra gravida tjejer.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Nej då det är jättebra. Glukosbelastningen var vidrig iaf för mig. Att inte få äta, bli överdoserad med "socker" och inte få gå någonstans på flera timmar var inte alls skoj. Dessutom så kollar de ju både hb och blodsocker varje gång man är hos bm så de har ju iaf koll. Så glad att jag slipper det den här gången. :-D Att bara ta de i riskzonen sparar både tid o pengar för vården också o det är inte fel det heller. :-)

2011-11-08 @ 14:31:57
URL: http://sandraiam.blogg.se/
Postat av: Karin

Ja kom till Skåne! Allt är bättre här hihi :)

2011-11-08 @ 16:07:37
URL: http://imittskafferi.blogg.se/
Postat av: Lina

Ja du får ta och flytta ner hit.. Du är välkommen.. Eller ni kanske jag ska säga.. Men kan lugna dig med att de tagit bort det andra RUL i skåne med.. Men vissa MVC har valt att behålla det.. Nin MVC har kvar det.. Skönt till nästa barn.. :-)

2011-11-08 @ 18:02:53
URL: http://maxedius.blogg.se/
Postat av: maria

Haha ja jag tycker tiden springer iväg mest hela tiden :p Så vi får väl se om vi hinner klämma in nå innan jul :) Ja, jag har absolut ingen aning om vad vi ska göra på nyår, ville egentligen åka iväg nånstans. Typ på spa eller nåt men det verkar ju vara fullbokat redan så behöver en ny plan. Vägrar sitta hemma i hällefors och ruttna på tolvslaget! Vilka är det ni ska fira med ? =) kram

2011-11-08 @ 20:24:58
URL: http://marusschka.blogg.se/
Postat av: maria

Det skulle vara jättekul :) Om det är ok för alla och vi kan hitta någonstans att övernatta såklart! Sa till Hamza att vi måste bestämma oss snart om vi ska göra något på nyår för snart kommer de ringa och fråga om man vill jobba så bäst att vara förberedd :)

2011-11-08 @ 20:48:50
URL: http://marusschka.blogg.se/

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0