Vem är jag

Jag ville så gärna börja plugga. Jag hoppades på att det skulle vara annorlunda nu. Och på ett sätt är det. Men jag har verkligen svårt att förstå visa frågor. Och jag måste läsa om dom om och om innan jag förstår. Det är jätte tufft! Och jag har pluggat 3 dagar och har redan fått panik.
Om jag bara kunde förstå dessa frågor vad det är dom menar så hade det varit lättare. Önskade jag hade någon jag kunde fråga efter varje fråga.
Jag vill så gärna kämpa och jag vill inte ge upp. Jag vill bevisa för mig själv och för andra att jag kan. Det borde ju finnas något sätt för sådana som har svårt att förstå frågorna.
Jag borde nog bara ta mig i kragen och gå och prata med lärarna så dom vet hur det ligger till.


Har så många tankar och idéer i mitt huvud just nu! Jag vill så mycket. Det har jag alltid velat. Jag har små projekt som jag ska kolla upp. Kanske min dröm slår in. Vem vet

För övrigt har jag pluggat i dag och tvättat alla sängkläder och städat! Känner mig helt utmattad just nu!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ge inte upp!! Det är skittufft att sätta sig i skolbänken igen efter att inte ha pluggat på flera år...när jag började på högskolan så höll jag på att få en hjärnblödning varje dag...men man kommer in i pluggandet efter ett tag...det blir lättare och lättare och tillslut blir det rutin, nästan som ett jobb...man hittar ett "pluggsätt" som passar en sj. Har du vissa frågor du inte förstår, så googla...finns massor där ute som säkert vill ha svar på liknande fråga som du och det finns alltid folk som har svaret...:)

Ge inte upp...som sagt..:)

2011-05-19 @ 22:04:56
Postat av: j.

Håller med personen över! Man kommer in i det efter ett tag. Min första kurs fick jag g i. Sedan 2 vg och resten av kurserna mvg.

Du kommer hitta ditt sätt! Men boka möte med läraren och be dem förklara lite mer för dig, var inte rädd att fråga om hjälp!

2011-05-19 @ 22:22:32
Postat av: Annica H

Prata med lärarna, de är grymt underbara och hjälper så mycket de kan! =)

2011-05-20 @ 05:54:39
URL: http://detallradjupaste.blogg.se/

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0