Det danske sprog

Det jag kan sakna mest av ibland det är alla andra språk man hör hela tiden varenda dag som guide!
Jag bara saknar det danska språket. Jag vill så gärna träffa Sami snart och be henne prata en massa danska. Hon är så grymt duktig.
Något jag också saknar är ju självklart det norska språket.
Kan ibland även sakna det finska språket!
Det är så roligt att lära sig nya ord hela tiden.
Något jag inte saknar är ryska! Hatar rysk! Ibland när man hör det här i sverige får jag verkligen rysningar!
Självklart saknar jag det Turkiska språket. Fast det hör jag ju varje dag när M pratar men vill höra det runt om kring mig hela tiden. Jag tycker det är som en melodi!
Jag är så glad att jag kan förstå så många språk numera!

Kommentarer

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0