2 år

I dag den 26 Maj 2011 är det 2 år sedan jag och M träffades.
Tänkte ännu en gång berätta våran kärlekssaga.
Vi har vart med så otroligt mycket tillsammans.


Maj 2008 åkte jag och Mea ner till Turkiet och semester paradiset Alanya. Och hotellet där allt händer Sun Park Marine! När jag åkte ner till Alanya hade jag inga som helst planer på att bli tillsammans med en turk inte ens hångla med en turk. Men från första dag så älskade jag allt. Turkarna behandlade mig som en tjej! Som en tjej som många kollade på. Man blev verkligen uttittad. Något jag inte var så van vid. Så självklart älskade jag det. Och man gick ju på alla deras ord. Men det var 1 som jag fall för ganska mycket. Redan första kvällen tog jag och Mea en drink i hans bar på hotellet och allt han sa allt han gjorde ojojoj vilken kärlek vid första ögonkastet! Men det blev inget mellan oss den resan. Han blev sur och vägrade prata med mig efter en utekväll i hamnen. Så min sista vecka där nere sa vi inte ens hej!
Denna bild är tagen första kvällen!

Jag kom hem och det ända jag ville vara bara att åka ner igen. Inte bara till han utan jag ville ner en andra gång. Det fanns inget annat. Sålde min bil! För att jag hade inte råd med den men också för att kunna åka ner ännu en gång. Plus att jag hade ju redan då fått planer på att utbilda mig till reseledare.
Men i Juli 2008 blev min andra resa ner dit med Jennie. En vecka med party varenda kväll. Och första kvällen jag kom tillbaka gick jag ju självklart till hotellet han jobbade på. Pratade inte med han alls. Men sedan fick jag en lapp från en servitör som bartendern hade skrivit "You look nice come to the bar" Efter ett tag gick jag dit. Sedan dess träffades vi varenda kväll hela den veckan. Jag bli förälskad. Vilken kille. Jag vill inte tro på vad alla sa om turkar att dom bara utnyttja oss svenska turister. Men det var en underbar vecka!
Andra resan då jag befann mig mycket i baren han jobbade på

Så var det dags att resa hem. Jag grät han grät vi ville inte lämna varandra. Jag visste då att han hade flickvän och han sa ju så klart att han skulle lämna henne för min skull. Men det är en annan historia. Så när jag kom hem smsade vi varandra pratade på msn och mailade. Någon gång ringde vi. Och jag skulle boka resa ner ännu en gång för att få umgås med han. Men ja det blev inte riktigt så. Han valde sin flickvän i stället och bad mig dra åt skogen typ. Ja jag gick vidare hade en underbar tid och åkte på gudieskolan. Kom hem och fick jobbet som aktivitetsguide i Turkiet. Jag var överlycklig jag skulle äntligen få jobba i mitt favorit land. Jag hoppades så på att få jobba i Incekum det som låg nära Alanya. April 2009 åkte jag ner till mitt älskade Alanya igen.
Då hade jag och M inte pratat något sen september. Men än att han skrev någon gång på msn om vi var inne samtidigt. Men det hände kanske 3 gånger plus att han ringde en gång men fattade inte vad han sa den gången.

Men när jag åkte ner dit drog det någon vecka innan jag besökte mitt älskade hotell sun park. Och när jag väl gjorde det gick jag bara förbi Marine där han jobbade. Han tittade men jag vägrade säga hej. Det tog väl 2 gånger innan han ropade på mig och hälsade på mig. Han frågade om jag ville komma in och ta en drink. Nej tack det ville jag inte. Så frågade han om jag jobbade i Turkiet nu! Ja det gör jag! Jag var väldigt kort i tonen! Så sa jag att jag var tvungen att gå. Så han bad mig komma in någon dag och ta en drink. MM vi får väl se!
Men efter någon vecka så kom jag in för att säga hej. Sa bara hej sen gick jag. Han skulle ringa när han slutade men då hade jag redan åkt tillbaka till Incekum!
Så en kväll så var vi ute. Och då träffade vi varandra. Han berättade att han skulle göra slut med sin flickvän dagen där på för att vara med mig.. MM vi får väl se.
Men dagen efter ringde han och sa att han hade gjort slut och ville träffa mig. Så han kom ut på min siesta till Incekum och vi gick till stranden. Det var dö varmt och jag hade på mig jobbkläderna och jag svettades. Men där satt vi på stranden och kysste varandra för första gången som ett par. Detta var den 26 Maj 2009!
Första kortet på oss som ett par!

Sen dess har vi varit tillsammans! Vi har bott i Sverige och i Turkiet. Vi har haft day offs och gjort massa utflykter i Alanya. Han har varit här på turist visum på vintern och han har nu UT i 2 år. Vi har varit med om massa bra saker och en massa dåliga saker. Massa skit snack om han skulle vart otrogen. Och otrohet! Vi har gjort abort och fått missfall! Vi har länge försökt få en familj. Vi har lyckats och misslyckats! Men en dag kommer jag bära hans barn och jag kommer världens lyckligaste. Vi har förlovat oss och vi pratar om att gifta oss. Vi har gråtit och skrattat tillsammans. Vi har haft en tuff början med ekonomin men det börjar ordna upp sig. Vi har kämpat för vår kärlek! Men det är den bästa gåvan jag har fått. Kärleken från han! Han är min bästa kompis, mitt bollplank, min psykolog, min nallebjörn, min pojkvän, min sambo, min ljuskälla! Han är allt för mig! Vi kan prata om allt och vi lyssnar på varandra! Jag kan vara mig själv inför honom på alla plan. Han får mig att skratta. Han torkar mina tårar! Han är den jag alltid kommer att älska!
Utan han vore jag inte hel Han är min andra hälft!

Jag älskar dig Mustafa Subasi
26/5 2011

Kommentarer
Postat av: Sarah

Hej, grattis till er för det första :)).

Och för de andra så tänkte jag fråga angående reseledar grejen. Hur gick du till väga för att gå reseledar utbildning? Hur lång tid tog det, kostnader mm?



Kram

2011-05-26 @ 23:46:47
URL: http://sarahericamyri.wordpress.com
Postat av: Jonna

det var bra skrivet, jag jag blev faktiskt berörd. jag är jätteglad för eran skulle och önskar er all lycka.

2011-06-29 @ 02:19:54

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0