Böneutropet

Min kära vän Maria har många gånger skrivit om hur mycket hon saknar böeutropet i Turkiet. Och  jag kan faktiskt hålla med henne helt och hållet.
Visst när jag var där på semester så tänkte jag inte på det alls. Men under 2 år som boende i Alanya så har jag börjat gilla det. Och nu i slutet så lyssnade jag verkligen till det.
När det setts igång så tystnar all annan musik och tvn åkte av.
Även att jag var själv hemma ibland kunde även jag stänga av ljudet och bara lyssna!
Man får någon sorts ro i kroppen! Kan helt ärligt säga att jag saknar det!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Gud vad kul att du skrev om detta!! Jag vaknade i natt kring två tiden och hörde ett böneutrop, för en sekund trodde jag jag va tillbaka i Turkiet och att de va morgo utropet, det är något av det bästa jag vet att vakna på natten (soim det ju faktiskt är... :P) och ligga och lyssna på det så roingivande... Somsagt frö en sekund trodde jag ja va tillbaka att de va sommar osv, sedan kännde jag att Ömer inta va i sängen och sedna hörde jag tekanan och insåg att jag är hemma i min lägenhet och att Ömer kollar på en film... X) Men det lät så äkta!!.. =)

2011-01-13 @ 16:44:20
URL: http://metrobloggen.se/fiasliv
Postat av: Anna

Även om det låååånga bönutropet på morgonen i vanliga fall får mig att bli galen så saknar man det väldigt mycket när man är här hemma!! Haha!!:)

2011-01-14 @ 12:16:44
URL: http://annisen2.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jag meeeeeeeeeeeeeeeeeeed!

2011-01-14 @ 17:27:39
URL: http://melvan.blogg.se/

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0