Hemsk natt!

Jag somnade med tårar, jag vaknade med tårar. Varje gång jag gick upp i natt så hade jag tårar i ögonen. Det har vart en hemsk natt. Jag kan fortfarande inte förstå varför? Hur dom kunde ge upp så lätt.
Hur veterinären kunde säga att det inte fanns någon annan väg än att ta hans liv. Att han inte mådde bra. Hon hade ju inte ens träffat Bambam? Hur kan någon som ska hjälpa djur att leva ta ett sådant beslut?
Anledningen till att dom inte sa något till mig var för att dom visste att jag skulle ta Bambam hem till mig i stället. Ja men varför hade jag inte fått det? Bambam visade respekt för mig. Han högg aldrig mig. Han lyssnade på mig.
Hur kan man ta ett sådant beslut så hastigt som mina föräldrar gjorde. Det är ett beslut man aldrig kan ångra.

Denna jul kommer vara den värsta julen på länge. Hur ska jag ens kunna fira den hos mamma och pappa? Jag vill inte gå dit. Det kommer vara så jobbigt. Det kommer verkligen vara dagen jag förstår att han verkligen är borta. Nej vi kan hoppa över denna jul. Varför ens fira en jul när man mist någon.

Bambam kom in i vår familj och fick våran familj att bli hel igen. Efter mycket onda och jobbiga saker blev han en räddning. Nu är limmet borta och jag tror vår familj kommer splittras lika snabbt.

Om han hade vart sjuk hade jag kanske inte vart så ledsen. Men han var frisk. Han var så älskad av många. Men även hatad för dom som en gång älskade han. Nu får min son aldrig träffa min bästevän.
M sa i går att vi kunde skaffa en lika dan Bambam! Men ingen kan ersätta hans plats.

Låg i sängen hela kvällen i går och ligger fortfarande i sängen. Kommer säkert att göra det hela dagen. Jag vet att jag har en son i magen som jag älskar så men just nu måste jag få sörja. Och det kommer ta tid. Men låt mig få ta den tiden.

 


Kommentarer

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0