Alanya staden man älskar och hatar på samma gång

Många tankar om denna staden finns. Jag älskar Alanya det finns så mycket att se och staden sover aldrig. Ligger precis vid medelhavet och har en massa bra shopping och matställen och uteställen. Staden passar mig perfekt. Samtidigt är man trött på dem jobbiga turkarna som skriker efter en. Alla dumma turist brudar.
Ja det finns så många delade meningar om denna stad. Men kommer alltid att ha Alanya som en favorit stad. En stad jag absolut kommer att besöka om och om igen.


Detsamma gäller mitt arbete! Jag älskar mitt arbete även om det inte är som förr på jobbet. Så älskar jag att jobba med barn på ett semester ställe. Alla barn är så glada hela tiden. Jag älskar Pegasos Planet samtidigt som jag kan spy på det. Jag har vänner där som jag aldrig kommer att få se. Och jag har ovänner där som jag är glad över att jag aldrig kommer få se.

Samtidigt som jag hatar det hela så älskar jag allt. Jag vet att när det börjar närma sig sitt slut kommer jag fälla tårar och vill inte alls åka hem. Jag kommer vilja komma tillbaka. Men frågan är om jag kommer att komma tillbaka. Är jag färdig med detta livet? Jag är så glad att jag har gjort denna möjligheten. Det är något jag kommer rekommendera till alla. Vill man ut i världen ska man göra det.
Jag ångrar att jag inte gjorde det tidigare att jag kunde vara det några år. Visst kan jag det. Men jag känner att jag nog hellre vill börja fixa min framtid i Sverige..

Men alla mina minnen kommer alltid finns kvar. Och jag kommer tillbaka!

Kommentarer
Postat av: Esther

Jag är jätte sugen på å åka ner till Turkiet å jobba.

Så hoppas det kommer bli så efter gymnasiet.

2010-09-09 @ 23:07:51
URL: http://esthersverrisdottir.blogspot.com

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0