1 månad

Igår den 13 November har M varit här i en hel månad. Shit vad tiden går fort.
På en månad så har vi fixat person nummer, fixat bank konto, internetbank, mobil nummer, försäkringskassa, gym kort och skola.
Det vi har kvar på att göra listen är jobb. Men förhoppningsvis kanske Malin vet något på den fronten. Annars ska vi kolla på praktik plats och sen måste vi skaffa ett svenska id-kort också.
Han har träffat nya vänner.
Allt rullar på sjukt bra. Och det blir bättre och bättre.
Imorgon börjar han skolan så nu ska det bli mer svenska i hemmet.
Tänkte jag skulle skriva ett inlägg hur vi gjorde för att få uppehållstillstånd. Försöka hjälpa andra!
Man glömmer ju så lätt annars hur man gjorde.

Kommentarer
Postat av: PH

Skulle vara kanon om du ville skriva hur ni gick tillväga med UT. Jag och min pojkvän ska ansöka i mars när han äntligen blir klar i militären.

2010-11-14 @ 19:14:29
Postat av: Jen

Åhh.. har han kommit hit? Va roligt!

Jag har verkligen inte varit här och läst på lääääänge... har visst missat massor :)



Kramar Jenny

2010-11-14 @ 19:25:59
URL: http://guzelicious.se
Postat av: Karin

Hej!

Jag hade tyckt det var toppen om du skrev om era erfaranheter med UT. Vi håller på att söka nu och har tid i Ankara den 4 januari. Alldeles för länge tills dess men vad ska man göra. :/ Bara hålla ut!

kram kram

2010-11-14 @ 19:52:57
URL: http://imittskafferi.blogg.se/

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0