Första Efes

I dag har det varit riktigt varmt och som vanligt har vi tillbringat dagen på Sun Park beach. Lika skönt som alla andra dagar. Men nu börjar verkligen min soleksem komma. Men har köpt beta karoten. Så hoppas på att det blir bra om några veckor.
I dag är måndag men det hindrade inte mig att njuta av den första Efesen för i år. Å den var lika god som alltid. Varför finns inte denna öl i sverige?
Sen fick Maria äran att följa med upp till turk hemmet ;)
Mustafa hade handlat lite frukt och grönsaker på bazaren i dag. Massa jordgubbar åå saknat färska jordgubbar.
Sen gick vi ut och promenerade lite i Alanya. Var i favorit butiken. Och handlade lite filmer. Helt sjukt dem laddar ner filmerna och säljer dem för 5 lira(25 kr) Hur smidigt som helst. Sen åt vi på Mcdonalds. Var så sugen på det. Sen gick vi runt lite i hamnen. Hälsade på hans brors jobb. Nu ska vi titta på någon film.

Kommentarer
Postat av: Monk@n

Hej!



Jag bor i Umeå och här finns Efes på bolaget, även i Sundsvall. Om den är slut på hyllorna så beställer de hem åt en.

Men det är mycket godare att dricka den i Alanya =)



Mvh // Monk@n i Umé

2010-03-22 @ 22:01:32
Postat av: Pilla

Åh, nu gjorde du mig riktigt avis! Saknar mina Efes!

2010-03-22 @ 22:27:06
URL: http://metrobloggen.se/holly85
Postat av: Elin

Hej efes går att få tag på i sverige jag har druckit det på ett par resturanger och när min man var här förra året och vi vart bortbjudna hade hon köpt efes från systemet (jag har inte hittat det än men tydligen har vissa system efes) för att hon vile att cemil skulle tycka om ölen! Det stod tom svenska på etiketten!;) men vist smakar den godare i alanya!;)

2010-03-22 @ 22:57:46
Postat av: Norea

Efes finns faktiskt hemma, jag har sett den på systembolaget http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=1527&Butik=0&SokStrangar=

2010-03-23 @ 02:43:02
Postat av: Sandra

Å vad härligt!:D



Stötte faktiskt på Efes på systembolaget i Karlstad, dock var flaskorna smalare och mer avlånga! Men Efes som Efes. Men måste dock erkänna att det är inte samma att dricka Efes här hemma som I Turkiet, blir liksom inte samma njutning;)

2010-03-23 @ 10:24:33
URL: http://saaka.blogg.se/
Postat av: Marie

Låter som du har det härligt där nere :) Jag har faktiskt köpt Efes på systemet här i Sverige, Dock har de inte i alla butiker, så jag fick åka 4 mil, men vad gör man inte för efesen ;) Så när du kommer hem, ta dig till närmaste system, och beställ Efes. De tar hem till butiken och du kan köpa upp ett lager ;) Ha det bra

2010-03-23 @ 11:17:23
URL: http://maare.devote.se
Postat av: Hanna

Å va mysigt du verkar ha det:) EFES finns faktiskt på systembolaget nu förtiden!!! I alla fall i Umeå:)

2010-03-23 @ 12:20:39
URL: http://teresiagok.blogg.se/

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0