Hur ska jag göra

Har ju velat ha min farmors lägenhet. Men jag och M tjänar för lite för att kunna få hyra den.
Nu har vi fått erbjudande på en annan lägenhet. En mindre och billigare.
Det är en etta på 44 kvm.
Och på det området jag vill bo på kålgården. Mitt i centrum!
Men nu är frågan jag funderar på. Kommer jag och M klara av att bo i en 1?
Visst i Alanya hade vi kök och vardagsrum i ett och ett sovrum.
I farmors lägenhet är det samma. Och i sovrummet är man ju inte i så mycket.
Men frågan är hur det kommer bli när man ska sova och den andra vill inte alls sova.
Ja du det tåls att fundera på tills jag får se lägenheten i morgon!
Men ändå den är billigare och sedan är den i centrum så vi behöver ju inte busskort. Så vi skulle spara mer än 2000 kr på det i månaden om var tar den i stället för min lägenhet på Torpa!

Kommentarer
Postat av: Tina

Svårt det där.. men se det såhär; Ni kan alltid byta lägenhet senare när ni har fått en stabilare ekonomi :) Beroende på hur lägenheten är utformad kanske man kan få lite avskildhet så att den ena kan sova och den andra vara uppe. Kram!

2010-12-09 @ 03:09:22
URL: http://www.tinasmelodi.blogspot.com

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0