Tankar

Har precis gett upp att lyckas somna. Har försökt sova sen jag kom hem i morse vid 7 men det funkar inte. Alla tankar bara springer förbi. Alla ord folk säger. Allt jag jämt anlysera. Tankarna bara rusar i hvudet. Och det gör onödigt ont.

2008 har varit ett hel mysko år för mig på alla sätt.

Resa:

Jag gjorde världens resa. Jag gjorde något jag verkligen älskade. Jag träffade så sjukt mycket bra folk. Service & Co var det bästa som kunde hända mig. Jag var med om allt man aldrig får chans att vara med om annars. Alla tankar om att bli reseledare till att inte vilja bli det till att bli det och att inte vilja bli det och så vidare. Men alla tankar och känslor man hade hemifrån var som bort blåsta där nere.. Man kände lycka och att man var på noll igen. Jag var i Turkiet 2 gånger. Och jag älskade detta land. Första gången var jag med Mea en lugn och skön semster som vi båda verkligen behövde. Andra gången var jag med Jennie då det var allt mer än lugn vecka. Då vi festade och aldrig sov och fann en hel del kärlek även då. Resor jag sent kommer glömma

Killar & Kärlek

Det här med killar i år har väl varit det mest omtalade ämnet för min del. Jag vet inte vad det har varit med mig och allt vad killar heter i år. Kärlek är något för mig som är ganska viktigt.  I början av året var jag med en som gjorde mig gravid och allt där till var helt otrolig historia. Det tog ganska hårt på mig. Men jag tog mig upp och sommaren hjälpte mig igenom allt. Jag fann en kille i turkiet som bara var en semsterflört men som betyde en del för mig ett tag. Men man kan inte ha killar i turkiet och det upptäcktes ganska så snabbt. Hösten har varit den mest aktiva hösten någonsin. Jag har träffat puckon till människor jag tyckt om. Många har tyckt att killar har stor invärkan på mig. Och lite sant är det väl i det! Men jag har nog behövt den av det. Många komplimanger, många tomma ord, säkert många sanna ord också. Men också mycket sårande händelse. Ja killar är väl ett mysterium för sig.

Vänner:

I år har jag fått en massa underbara vänner. Vänner jag bara har haft bekantskap med som jag har lärt känna bättre. Vänner jag har fått på köpet. Vänner jag har träffat på resor. Vänner får man aldrig för mycket av. Men när vänner är något alla behöver. Vänner man kan prata om allt med. Vänner man kan skratta gråta och vara sig själv med. En vän som betyder oehört mycket är nu på andra sidan jordklotet men jag tänker på henne ofta. Och när vi pratar mår jag alltid bra.. Hon får mig alltid att må bra. Hon säger alltid dom rätt orden. En vän jag bara hade en bekantskap med är nu en vän jag aldrig skulle klara mig utan. En vän som jag har sjukt roligt med och kan prata om det mesta med. Sen har vi en vän som jag länge har känt det går i vågor hur ofta vi umgås och prata men vi vet att vi alltid finns för varandra. Sen har jag många nyfunna bland annat min fru som betyder en massa för mig. Och massa nya människor på Claras som jag tycker om oerhört mycket plus att man fick en annan vän på köpet. Jag älskar er alla mina vänner

Så mitt 2008 har varit en händelse rikt år. Med både skratt glädje ilska tårar tomhet svek saknad sömnlöshet flytt plugg jobb byten resor ja en massa har hänt och det är så jag vill ha det


Kommentarer

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0