Turkiet

Ibland får jag dåligt samvete av att skriva så mycket om turkiet i min blogg. Då kanske mina vänner här i jönköping börjar tröttna på allt tjat att jag vill ner dit. Men det handlar inte om att jag inte älskar att umgås med dom här. Jag ser fram emot denna vår och sommar med min vänner här hemma.

Men i går var vi hemma hos M turk kompis som även är gift med en turk. Så det blev en massa turkiska, det blev turkisk mat och vi satt och kollade på turkiska serier. Å jag kan inte hjälpa det. Men jag fick en sådan längtan till mitt paradis. Alla bloggar jag läser om att dom är i Alanya. Eller dom planerar sin resa ner dit. Mina vänner som åker ner i dag på en veckas semester. Jag tror tanken att jag inte vet när jag kan åka ner gör att min längtan gör den större.
Jag skulle så gärna vilja åka ner en vecka. Bara en vecka. Få sitta på ett café drick äkta turkisk te. Få ta en Efes på en uteservering. Sitta på Crazy Hores och ta min strawberry daiquiri. Få dansa på Queens garden. Skrapa bort all död hud och få en underbar massage på ett Hamam. Känna sanden mellan tårna. Se upp till borgen som lyser på kvällen. Att bara få gå på gatorna. Hålla älsklingens hand och njuta av livet. Få använda den lilla turkiskan jag kan.
Å bara för en vecka!

Hoppas att Anna och Mathilda får en sådan där underbar vecka!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Heeej



Jag förstår precis din längtan....Jag längtar också ner men som tur är så packas väskan och jag lämnar Sverige för en tid inom en månad =) Hoppas att du kommer iväg iaf även om det bara kommer vara för en vecka. Stilla ditt alanya begär för att sedan återkomma till Sverige och leva här =) Så himla kul att läsa att det går bra för din man både med språk och skola och allt annat =) Lycka till! Kram

2011-03-07 @ 14:02:14
URL: http://livetsnyadorrar.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag vet inte riktigt hur länge jag stannar men det blir nog hela säsongen om allt går som det ska =) Nazar struntade jag i faktiskt...med tanke på att man inte fick välja stad och land så kände jag att det var lika bra att strunta i det. Har lite annat på G så jag tror det kommer lösa sig på ett bra sätt ändå =) Kram

2011-03-07 @ 17:32:18
URL: http://livetsnyadorrar.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag förstår känslan jag känner likadant. Och ibland känns det som om de e de enda jag snackar om... :P

Men förhoppningsvis finns det ett slut även på vår längtan?? :P

2011-03-07 @ 18:08:25
URL: http://fias-liv.blogspot.com
Postat av: Lene

När du beskriver det, så längtar även jag :) Låter helt underbart! Kram

2011-03-08 @ 07:29:05
Postat av: Sofia

B kompis arbetar på en typ mäklarfirma som riktar sig till mest Norrmän så de undrade om jag kunde tänka mig att jobba där...givetvis sa jag JA så vi var där och pratade med de nu när jag var där sist så det verkar lovande....får exakt samma lön som jag hade fått från Nazar men fördelen är att jag arbetar mån-lör med lediga kvällar och söndagar och det är 8h om dagen =) Så jag hoppas att det blir så att jag kommer vara där under säsongen =)

2011-03-08 @ 18:30:48
URL: http://livetsnyadorrar.blogg.se/
Postat av: Helena

heej :) har kollat in din blogg lite då o då hehe, gillar att läsa vad du skriver och jag känner igen mig själv i mycke av "ditt/ert" liv, jag själv har bott och jobbat i alanya i 2 år och har turkisk pojkvän och vi har även en son tillsammans. Men just det du skriver om längtan ner till alanya är du inte ensam om, visst nu har vi barn så livet i alanya kan aldrig bli desamma för mig igen med en massa fest och dans, men usch vad jag saknar det :( :( . Läste även din blogg när det gällde uppehållstillstånd och fick lite hjälp av det hehe, så tack :) kanon härlig blogg!! ha det så bra, kram helena

2011-03-09 @ 12:29:29

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0