Finally Friday!

Äntligen fredag. En fredag jag har längtat efter ett tag. I kväll ska jag och M hem till Sofie & Suleyman och äta Suleymans mat! Å turkisk mat I LOVE IT! Plus att jag ska få träffa dom söta svurkarna Elif och Elias. Men där slutar det inte. Emelie och Fatih och deras prinsessa kommer också och även Anna och Osman med deras barn. Träffade Anna och hennes barn i somras så ska bli kul att se Deniz han måste ju blivit jätte stor!
Det ska bli en mycket trevlig kväll. Vet dock inte hur det kommer bli att hå upp alla dessa trappor till tredje våningen. Men alla har sagt att dom ska bära mig upp om det det behövdes.

Har äntligen fått tvätten tvättade efter 2 dagar då man inte kommit in i tvättstugan för någon hade låst sin plutt så man inte kunde komma in. Blev även veckohandling. Så skönt att jag kan åka med mamma varje vecka och göra det. Då jag inte kan bära. Underbara familj jag har!

Nu blir det lite vila innan M kommer hem!

Min lunch i dag bestod av 3 lussebullar. Mm va gott! Men som ni vet fanns ingen ork eller lust till maten. Är detta jätte farligt för fostret?


Kommentarer
Postat av: maria

Äääääät maaaaat Zandra ! :)

2011-12-02 @ 15:47:13
URL: http://marusschka.blogg.se/
Postat av: Anonym

Att äta tre lussebullar i sig är inget farligt för fostret...Dock ska du tänka på att det är nu i dessa v som bebisen börjar producera insulin. Det är insulinet i kroppen som reglerar sockernivån, vilket innebär att äter man för mycket godis och sött när man väntar barn så är det inte säkert att bebisens insulin klarar av att reglera sockernivån som den ska vilket innebär att bebisen kan bli väldigt stor. Det är heller ingen som helst näring i lussebullar...orkar du inte laga mat, Vilket inte jag heller gör ibland (är i v 30) så är det bättre att äta typ 3 frukter ist...eller lite nötter. Dessutom så är inte lussebullar särskilt nyttigt för dig heller...:) men visst...att äta tre lussebullar till middag 1 eller 2 ggr tror jag inte har nån betydelse för varken dig eller bebisen...=)

2011-12-02 @ 15:48:30
Postat av: Karin

Dom klarar sig nog bra ändå ska du se!! :) Jag däremot dör snart utan våra what´s appande om kvällarna haha :)

2011-12-02 @ 17:31:44
URL: http://imittskafferi.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!



Hoppas jag kan gå ställa en fråga om eventuell kulturkrock..:)!Du som ska ha barn med en turk och känner flera par i samma situation, hur gör ni med griskött till barnen? Ska de äta eller inte äta? Äter du själv sedan du träffade M eller har du slutat? Jag själv vill kunna ge mitt barn men min man är heeeelt emot och kan inte ens tänka tanken utan att må dåligt..



// En svurk-mamma..

2011-12-05 @ 21:53:38

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0