Träning, hälsa, vikt och mat

Ja. Vad ska man säga om denna rubrik. Jag har ju faktiskt tränat ända sen jag kom hem från Turkiet. Med ett uppehåll i feb och mars kanske på 5 veckor. Sen har det varit träning mellan 1-4 dagar i veckan. Jag trivs med min träning.
Nu känner jag att jag skulle behöva kolla över vad jag äter och så vidare. Jag vet inte riktigt om jag bara ska försöka och äta rätt. men oftast blir det ju inte så. Funderar på om man ska gå på Vikväktarna, eller göra GI eller något annat. Är det någon som har något bra förslag?

Kommentarer
Postat av: Linda

Viktväktarna är riktigt bra. Det vet jag både från personlig erfarenhet och folk omkring mej. o man får ett långsiktigt resultat :)

Lycka till vad du än bestämmer dej för!

Kramar!

2011-04-06 @ 17:01:26
Postat av: Anonym

Ät ofta och lite ist för att gå på en massa dieter. När du går på diet och sen efter att du nått din målvikt, börjar äta normalt igen..så kommer du garanterat gå upp det du kämpat för att gå ner. Börja morgonen med att gå ut en runda, typ en halvtimme. Ät frukost, gärna en bra sådan då frukosten får igång din ämnesomsättning. Ät gärna ett mellanmål, typ en frukt eller lite nötter. Ät sen ett lagat mål mat, vanlig mat, som du brukar laga men ät en mindre potion. Innan "kvällsmat" ät mellanmål igen, typ frukt. Till kvällsmat tycker jag du ska undika "middagsmat" känner du att du ändå vill ha någon varm, lagad mat så släng ihop en omelett. Ät inte godis, chips, hamburgare mer än en el två ggr i veckan. Det som är viktigt att komma ihåg när man ska gå ner i vikt är att ALLTID göra sig av med fler kalorier än vad man får i sig. Promenader är A och O. Du ska oxå tänka på att inte fastna med ögonen på siffrorna som visas på vågen. Du tränar och muskler väger mer än fett vilket innebär att vågen kommer att visa mer...mät mått med måttband ist.



Lite tips som jag tycker funkar...:)

Lycka till!!

2011-04-06 @ 17:29:16
Postat av: Mikaela

Tror inte man ska utesluta nåt ur kosten faktiskt, som man gör om man går på tex. GI.. Speciellt inte om man tränar. :) Men kör på det som funkar bäst för dig!!

Puss

2011-04-06 @ 17:49:54
URL: http://melvan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Viktväktarna är kanon. Där kan man verkligen äta allt och unna sig utav det goda. Men i rätt mängd. Jag gillar det nya pro-points systemet och så har man veckobonus=) Perfekt om man ska på typ kalas eller vill ha pizza ex.

2011-04-08 @ 13:54:30

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0