Bråkat

Något jag inte har berättat är att jag och Mustafa har bråkat en hel del dem senaste dagarna. Jag har packat väskan och varit på väg att lämna han flera gånger. Då han har stoppat mig och vi har pratat och sedan bråkat igen. Det har verkligen varit jätte tufft dem senaste dagarna. Jag har försökt att hålla humöret upp när jag varit på jobbet men det har varit tufft.

Anledning vi har bråkat är väl som dem flesta svensk-turkiska förhållanden. Allt som är så olikt. Kulturen, förhållanden, livet ja det mesta. Och så klart otrohet.
Ja hans ex har ju skrivit att han har varit lika mycket otrogen mot mig som mot henne. Och att folk har skratta bakom min rygg och så vidare. Men det vet jag inte riktigt vad jag ska tro på. Hon vet att jag kikar in på hennes blogg ibland bara för att. Hon ett inlägg som var riktigt korkat var när hon berättar att Mustafa har mördat en person och inte hans bror som har suttit inne för det. Och att han har berättat det för henne i fyllan. Och att hon satt med i rätten när och lyssnade på alla lögner. Men varför skriva något sådant. Hon har ju undan hållit sanningen för rätten. Varför vill man skriva något sådant? Hon skrev ju också att han hade slagit henne och tryckt ner henne. Och att han har varit djävulen själv. Men det var som en person sa till mig. Det kanske var hon som framkallade det. För jag har inte märkt något på 1,5 år. Han har aldrig slagit mig eller behandlat mig illa. Eller så kanske han var sådan mot henne. Men lärde sig att det inte var bra. Inte vet jag. Hon skriver också en massa skit om han familj. Och jag kan inte förstå att varför hon vill berätta sådant? Tänk om folk skulle skriva skit om hennes familj öppet i en blogg? Jag vet en hel del om hur hennes mamma har bettet sig på Sun Park hotell som jag har hört från chefen där och Maria´s pojkvän Hamza. Tänk om jag skulle skriva om allt det? Nej jag tyckte det var mycket fel gjort av henne. Och visst vem det nu än är som har dödat denna person om det nu är Mustafa så är hon ju dum som lät han gå fri och kanske döda ännu en gång. Och om det nu är hans bror så vet jag att han har ändrast. Hans bror är världens snällaste och sötaste kille. Och jag ser inget ont i han. Jag är glad att jag och Mustafa har tagit hand om han här i Alanya att han bor hos oss och har ett jobb. Jag har själv sett hur han har växt som person. Och det glädjer mig. Men jag har valt att tro att hon bara vill att jag ska må lika dåligt som hon gjorde.

Sen är det då en tjej som heter Anna som kommer i från Sverige som har bott på hotellet Mustafa jobbar på. Som ni säkert har läst i bloggen skrivit till mig på bloggen. Till slut addade hon mig på msn och skrev att en finsk tjej som heter Taija har hånglat med Mustafa. Och det är väl där det mesta började.
Självklart frågade jag Mustafa och självklart sa han nej vi har inte gjort något. Jag visste verkligen ut eller in. Den där Anna sa att hon hade pratat med den här Taija om killar så hade dem kommit in på hotellets killar där Mustafa jobbar och så hade tydligen Taija sagt att hon hade hånglat med Mustafa min pojkvän.
Jag tog kontakt med den här tjejen och hon säger att allt är ljug och påhitt.
Sen efter lite mailande sa hon att dem hade varit ute och hon hade blivit jätte full och Mustafa också tydligen och så hade de börjat hångla men det var bara något hon hade hört då hon var för full för att komma ihåg.
Men så säger hon också att jag absolut inte ska lämna Mustafa. Det ända han pratar om är mig hur mycket han älskar mig och om Sverige och att han ska flytta dit.
Mustafa är besviken på denna Anna som skrev som hon gjorde. De hade tydligen fått en bra kontakt som vänner när hon var där nere och pratat en del i baren. Så han är grymt besviken att hon gjorde som hon gjorde.
Är jag den blåsta bruden som tror på Mustafa att inget hände? Att han alltid är trogen mot mig?
Att han bara säger att han älskar mig?
Jag vet inte.

Men jag har valt att lita på Mustafa. Jag vet att han älskar mig. Jag vet att han gör verkligen allt för mig.
Från första stund vi träffades har han behandlat mig som sin prinsessa. Han tittar på mig på ett speciellt sätt när han säger att han älskar mig. Vill vara med mig så mycket han kan. Han hjälper mig i hemmet med städa, tvätta och allt sådant. Han sparar en massa pengar nu till Sverige så han kan klara sig själv. Han bär alltid mina kassar. Ringer mig ofta och säger att han älskar mig. Han gör verkligen allt för mig!

Jag vet att det är mannen jag vill skaffa mina barn med. Att det är mannen jag vill gifta mig med och dela min framtid med. Jag Älskar Han och det kommer jag alltid att göra.

Så om det kommer några mer kommentarer om att han varit otrogen så innan ni skriver dem. Kan ni väl komma med bra info och fakta så det låter mer troligt.


Kommentarer
Postat av: Emelie Bellö

Det är alltid svårt att veta vad som är sant och inte sant! Jag tycker du gör rätt i att lite på din magkänsla. man måste ju på nåt sätt märka på mustafa om nåt hade hänt. Då kan han inte vara "normal". Man märker ofta ett oroligt beteende hos dem som har vart otrogna. Dem känenr sig inte trygga i närheten av den dem har vart otrogna emot. Men som du beskriver så verkar Mustafa älska och vilja vara med dig hela tiden! Det känns tryggt!

Jag tror att du kan släppa den grejen nu. Den tjejen som har "hittat på detta" vill helt enkelt inte er väl!!

Ps. Mamma å pappa är i turkiet just nu på semester och dem säger att det är ASVARMT!! :-) ds



Ta hand om er!

2010-09-08 @ 09:58:19
Postat av: Zanne

Hi

My and my turkish husband has also had our ups and downs, ans also he have been cheating on my (seems to been to normal for a turk to be cheating unfurtunally)

But what is the most importent thing is that you feel he puts you in first place at all times, that he makes you feel like his prisess.. belive me I t can work, you have to follow your heart thats the most importent thing. Let ppl. say what they say, you know Mustafa best, and you have to live with him, thats all that matters....

2010-09-08 @ 10:35:33
URL: http://zanne.guzel.se
Postat av: Kristina

Lovar att beratta nar jag vet om det gar :)



Ja, det var samma för mig nar mamma och mormor skulle aka hem, fast da vısste ju jag att jag snart ska hem sjalv sa :)



Jag jobbar dagtid till kl 16 typ, ledig pa söndagar. Nu ar vi lediga imorgon och pa fredag ocksa tackvare bayram :) Hur jobbar du?



Ps. Angaende detta inlagg! Ga pa din magkansla, det finnas alltid manniskor som ar avundsjuka och vill stalla till det!



Kramar!

2010-09-08 @ 13:52:14
URL: http://kristinagustafsson.bloggplatsen.se
Postat av: Sofia

Hej Zandra.

Ibland hamnar jag här inne och läser ett par rader. Mycket mysig blogg du har. :)

Du gör mig alltid sugen på att åka till Turkiet :)

När jag läser detta du skrivit om bråket mellan dig och killen så ska du veta att jag hejar på dig och Mustafa! Verkar som det finns människor som ser hur mycket ni älskar varandra och är själva så avundsjuka att det försöker allt för att bryta det fina ni har. Va/bli alltid duktiga på kommunicera, lita på varandra med framförallt sluta lyssna på andra. Må ni leva väl och vara lyckliga tillsammans hela livet!

Många Kramar från din gamla barndomsvän Sofia Dahlbäck

2010-09-08 @ 15:35:57
Postat av: Mikaela

Hej.



Jag vill bara säga att jag tycker du är modig som vågar vara så öppenhjärtlig och jag tycker att du ska lita på dig själv och din egen magkänsla.

Skit i vad alla idioter säger/skriver, och lev ditt liv istället så bra du kan :-).

Ha det så bra! Kram

2010-09-08 @ 15:49:34
Postat av: Mikaela

Jadu vännen... Det är inte lätt. Man vet inte vad man ska tro, men när man kommer till en punkt, måste man bestämma sig för om man litar på honom eller inte. Du vet veM som jag har problem med som hittar på dte ena eller dte andra, men som du säger, jag märker också på Yakup att han älskar mig.. Vi får nog aldrig reda på sanningen, men man måste känna efter vad som känns bäst och vi har valt att avra i våra relationer.

Det blir bättre när de kommer hit :) Hoppas jag!

Saknar verklige, verkligen dig!

Puss o kram ta hand om dig. Hälsa Mustafa (och jag vet att han älskar dig med, det syns!)

2010-09-08 @ 17:06:57
URL: http://melvan.blogg.se/
Postat av: Anna

Bra skrivet Zandra!

Och ni är så fina ihop. Skit i hans jävla ex, hon verkar ju inte ha alla hästar hemma! :) <3

2010-09-08 @ 17:31:28
URL: http://annisen2.blogg.se/
Postat av: Tina

Vilken jobbig situation Zandra! Säger som de andra, gå på magkänslan. stöttekramar

2010-09-08 @ 18:12:11
URL: http://www.delfinohamam.com/blogg
Postat av: Ella

Du är smartare än så här, Zandra! Att hans ex försöker smutskasta honom är i sig inte så unikt, sådana finns det gott om. Men när det dessutom kommer en svensk och en finsk tjej och säger att han varit otrogen så förstår jag inte att du kan vara så godtrogen. Vad skulle de ha för anledning att ljuga? Förstår inte att dina vänner bara sopar detta under mattan och skriver grejer som att de tre tjejerna skulle vara avundsjuka. Så löjligt! Exet kanske är svartsjuk, men de andra två? Du måste ju känna på dig att det inte låter rimligt?



Har du inte läst böcker eller intervjuer med misshandlade kvinnor någon gång (som exempelvis Gömda). Samtliga misshandlade kvinnor beskriver att deras killar var gulliga och söta och behandlade dem som prinsessor i början. Men det fanns alltid någonting som gnagde och som inte kändes helt rätt.. En svartsjuk kommentar, en åsikt om att ett klädesplagg var för avslöjande.. Sedan kom förolämpningar och psykisk misshandel och sedan.. ofta efter flera år.. kom första slaget. Så att han inte har slagit dig, betyder inte att det inte kommer att hända.



Jag säger inte att du ska lämna honom, men tänk efter! Känner du verkligen i hjärtat att detta är helt hundra eller vill du bara att det ska göra det för att du är osäker på om du är värd någon bättre?



Shame on him if he fools you once, men shame on you Zandra om du låter honom lura dig igen..



// E

2010-09-09 @ 19:56:07
Postat av: E

Varför publicerar du bara de kommentarer som håller med dig? Inga kritiska kommentarer godkänns tydigen..!

2010-09-10 @ 16:05:33

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0