Första jobb dagen

Varför är det så jobbigt att gå upp när man vet att man måste gå upp för att jobba. Och varför ska det vara så svårt att somna när man vet att man ska upp?


Ja det hände mig i alla fall. Men när jag väl kom upp var det inga problem. Tog en morgon promenad till kontoret och mötte upp Elina. Sedan åkte vi ut till Incekum och mitt älskade andra hem lojman. Känns inte som det var 4 månader sen jag var där sist. Så där har jag varit Nazars städ och flyttant i dag. Har fixat i alla lägenheterna och flyttat över alla grejor till guide lägenheterna det som jag och Nathalie flyttade på för ca 4 månader sen. Sen har jag varit en snabbis på Pegasos Planet och lämnat tvätt i det kära tvätteriet lika bittra som vanligt. Hälsat på några kända ansikten. Och självklart sagt hej till Ali Baba shop och Isa´s. Dem har bygt om på Isa´s så nu är det riktigt fint där.
Kommer vara där i morgon också. Får se vad det finns kvar att göra. Man vet aldrig hur en dag ser ut.
Ja det är ju inte världens lättaste att försöka förklara vad man vill till någon som inte kan någon engelska. Men med händer och rörelse och några få turkiska ord så går det väldigt bra :)
Har verkligen världens bästa pojkvän. Som har jobbat sen jag kom hit typ. Men efter min första dag på jobbet så gjorde han allt jag bad om :) Det gillar vi starkt..

Nu är jag helt slut i kroppen och vill bara lägga mig och kolla på en film. Men känner ingen ro i kroppen för att titta på film. Så blir väl ett tag till vid datorn. Känner redan hur blogg skrivandet känns jobbigt nu.. Men lovar jag ska försöka...

PÅ lördag förhoppningsvis kommer aktivitetsguiderna. Längtar så tills jag får träffa dem.. I dag skickade vi även hem vårt första plan till Sverige. Jag hoppas så på att det kommer komma i gång nu. Så man kan se det ljusa på säsong 2010. Och att det kommer mer turister till nu mera tomma Alanya.

Nä dags för en dusch tror jag... Kanske lägger upp bilder på Lojman för er som saknar det som mest :)

Kommentarer
Postat av: nathalie

vilka hälsa du på? :D träffa du cookie?

2010-04-21 @ 00:02:05

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0