Svar till Ella

Ok Ella för det första så kan det ta dagar innan jag skriver svar till en kommentar. Men hade tänkt och svara på din kommentar också. Så får väl göra det nu då!
Ella om Bråkat:
Du är smartare än så här, Zandra! Att hans ex försöker smutskasta honom är i sig inte så unikt, sådana finns det gott om. Men när det dessutom kommer en svensk och en finsk tjej och säger att han varit otrogen så förstår jag inte att du kan vara så godtrogen. Vad skulle de ha för anledning att ljuga? Förstår inte att dina vänner bara sopar detta under mattan och skriver grejer som att de tre tjejerna skulle vara avundsjuka. Så löjligt! Exet kanske är svartsjuk, men de andra två? Du måste ju känna på dig att det inte låter rimligt?

Har du inte läst böcker eller intervjuer med misshandlade kvinnor någon gång (som exempelvis Gömda). Samtliga misshandlade kvinnor beskriver att deras killar var gulliga och söta och behandlade dem som prinsessor i början. Men det fanns alltid någonting som gnagde och som inte kändes helt rätt.. En svartsjuk kommentar, en åsikt om att ett klädesplagg var för avslöjande.. Sedan kom förolämpningar och psykisk misshandel och sedan.. ofta efter flera år.. kom första slaget. Så att han inte har slagit dig, betyder inte att det inte kommer att hända.

Jag säger inte att du ska lämna honom, men tänk efter! Känner du verkligen i hjärtat att detta är helt hundra eller vill du bara att det ska göra det för att du är osäker på om du är värd någon bättre?

Shame on him if he fools you once, men shame on you Zandra om du låter honom lura dig igen..

// E
En sak jag inte förstår! Känner vi varandra har vi någonsin pratat med varandra? Hur vet du att jag är smart?
Ja hans ex är en speciellt tjej som jag inte lyssnar ett dugg på. Och att du yttrar dig om den svenska och finska tjejen förstår jag inte. För du vet ju inte riktigt vad som har hänt där. Har pratat med den finska och den svenska och den svenska tjejen har ju gjort bort sig. Men jag har valt att inte att berätta om det här.
Så jag förstår inte att du får det till 2? Det var ju från början bara den finska?
Något jag inte förstår är att bara för min kille är söt snäll och gullig och kalla mig sin prinsessa betyder det att han kommer att misshandla mig senare? Är det för han är turk som du får den tanken eller vad? Eller varför ens skrev du så?
Snälla ännu en gång "Ella" varför skulle jag någonsin vara tillsammans med en kille om jag inte älskade han om jag inte var hundra? Om jag inte älskade han skulle jag ju varit stannat hos han. Jag vet vad jag är värd och jag vet att jag kan få andra killar. Men jag vill inte. Hade jag velat ha en svensk kille så hade jag kunnat få det.
Så om du nu inte känner mig. SÅ förstår jag inte varför du skriver sådant här till mig?
Är du nöjd nu Ella?

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, alltså snacka om och dra alla över en kant! Komma in på gömda osv.. fyfan! Bra svarat Zandra!

2010-09-10 @ 19:07:28
URL: http://annisen2.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Men oj!?

Jag har en fråga till Ella eller fler faktiskt.

1. Har du varit i Alanya över huvud taget?

2. Har du haft ett förhållande med en turk som bor där?

3. Har du sett Mustafa och Zandra tillsammans och ha sett kärleken dem emellan?



Sen har jag en sak att berätta också, antar att du svarar nej på de tre frågorna, så då vet du inte detta, du har inte sett att tjejer är något man inte kan föreställa sig, riktiga rovdjur, speciellt där nere. blir de dissade av en kille ja, då vet man fan inte vad de kan hitta på. Tjejer ljuger för att förstöra förhållanden, mer än du anar! Man tror inte att det är sant. Men det är dte, tyvärr!



Bra svar Zandra :)

puss

2010-09-10 @ 20:29:57
URL: http://melvan.blogg.se/
Postat av: E

Nej, jag säger absolut inte att han kommer att misshandla dig! Jag säger bara att det kan dröja innan en misshandelssituation uppstår... Och det gäller naturligtvis lika mycket i en svensk-svensk relation som i en turk-svensk..



Vi kände varandra en gång, men du har rätt.. Jag känner inte dig längre, så jag ska sluta skriva till dig om du vill det...



2010-09-10 @ 22:37:18

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0