Fuck Cancer

Man vet aldrig när livet tar slut? Man vet aldrig vad som sker!
När jag var i Turkiet och jobbade för 3 år sedan ringde mamma och berättade att farmor hade fått cancer.
Vi visste inte då hur länge hon hade kvar om jag skulle få träffa henne innan jag kom hem!
Men hon stod emot cancer. Hon är en riktig stålkvinna!
Det är hennes envishet och viljan att se att alla har det bra som har hållit henne vid liv.

I dag på hennes födelsedag så var hon på sjukhuset för att få provsvar. Hennes cancer har växt. Denna gång finns det inga behandling nu som kan hjälpa henne! Vi vet inte hur länge hon har kvar. Men av hela mitt hjärta så önskar jag att hon slipper att lida för mycket!

Ringde och sjöng för henne och då berättade hon: Hon grät och sa att hon ville ju så gärna vara med om när barnbarns barnen växer upp. Min fina farmor som tänker på alla andra än sig själv!

Grattis på din födelsedag älskade farmor!
 
Fuck cancer! Har förlorat min farfar i cancer, nu har även farmor och mormor drabbats av det. Min bror har det! Jag ska börja skänka pengar till cancer fonden! Så vi kan bota alla från denna dumma sjukdomen! 

Kommentarer
Postat av: slingersnoken

Stor kram till dej.
Njut av den tid ni har tillsammans <3
Beklagar att du och din familj är så drabbade.
Kram M

Svar: Tack <3kram
Zandra Örneling

2013-03-25 @ 19:58:06
URL: http://slingersnoken.blogspot.se/
Postat av: Louise i Turkiet

Jag vet tyvärr precis vad du går igenom nu och det är fruktansvärt. Men det bästa jag har gjort under den korta tiden mamma hade cancer och gick bort är att spendera varenda minut med henne.
Har du möjlighet, vilket jag förstår är väldigt svårt när du har barn och jobb, är att kanske tom bo hos henne.
Jag bodde en månad på sjukhuset när mamma låg inne. Vissa kvällar åkte jag hem för att prata med Kadir på msn vilket var väldigt skönt, duscha, tvätta och sova sen var jag på plats igen.
Men nu i efterhand är jag så oerhört glad över varenda minut med mamma. Det har liksom hjälpt i den stora sorgen.
Samt att jag hann fråga allt jag ville fråga, jag hann säga allt jag ville säga och hon hann berätta det hon kunde och ville berätta.
jag har inga frågor just nu och det är också väldigt skönt.
Sen ska man kanske inte direkt sitta och ställa en massa frågor om hennes liv, jag menar din farmor är stålkvinnan precis som min mamma och dom försvinner inte ifrån oss så snabbt som vi anhöriga och läkarna kanske tror.

Du får gärna skriva till mig om du vill. Det har jag gjort med flera av vänner och bekanta som har mist sina föräldrar i cancer och det är oerhört skönt.
Ta hand om dig, din familj och ta vara på all tid du kan få utan att det blir stressigt för någon av er.
Massa kramar <3

Svar: Tack fina Louise! Jag försöker i alla fall träffa henne en gång i veckan. Jätte lite men mer än vad jag gjort den senaste tiden.
KRAM <3
Zandra Örneling

2013-03-25 @ 20:22:16
URL: http://www.louiseiturkiet.blogg.se
Postat av: Anna

Tänker på dig vännen! <3

Svar: tack vännen <3
Zandra Örneling

2013-03-25 @ 20:32:52
URL: http://annisen2.blogg.se
Postat av: Edde

<3

Svar: <3
Zandra Örneling

2013-03-25 @ 22:26:00
Postat av: maria

Beklagar de tråkiga nyheterna :/ kram på dej!!

Svar: tack <3
Zandra Örneling

2013-03-26 @ 20:01:09
URL: http://marusschka.blogg.se

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0