Tjockis

Jag är en tjockis. Jag är fet. Har massa väck över allt! Så mycket jag väger nu vägde jag inte ens när jag var gravid? Vad hände? Jag började ju så bra efter att all värk jag hade haft när jag väntade Milo gick över. Jag var ute och gick åt bra och så vidare?

Denna höst har vart ett helvete kan jag lova. Att vara mamma ledig 100% plugga 100% och ta hand om allt annat 90% så har jag inte haft lust eller ork att ens tänka på promenad och nyttig mat. Visst hjälper M till så gott han kan. Men att jobba natt tar på krafterna plus att han har ett slitsamt jobb. Han måste träna för att inte förstöra sin rygg, han går också i skolan och läser Svenska. Så jag har mått as dåligt. Jag har aldrig känt mig så stressad i hela mitt liv. Och speciellt när den skit skolan jag går på är as konstig har inte alls gjort det lättare. Men jag har lagt ner mest fokus på att vara en bra mamma. Det är det viktigaste.

I går var jag på min andra skola som jag läser till undersköterska på. Å vad jag längtar till jag får gå där igen. Underbara lärare som verkligen vill hjälpa. På måndag ska ja till syo och söka in till skolan igen för att gå klart utbildningen.

Vi får se hur våren kommer att se ut. Hade behövt att M skulle vara pappaledig lite i feb men kan man begära det när man precis fått anställning? Ingen som känner för att ta hand om min son ibland?

Jag hoppas det finns mer tid i vår att träna och äta rätt och bra! Att tänka lite mer på mig själv! Jag måste försöka hitta något som passar mig.

På det här kortet är jag ca 40 kilo lättare. Och jag hoppas jag kommer ner till det någon gång igen!



Kommentarer
Postat av: Ewelina

Ta det när du känner att du har all ork och motivation, annars går det inte alls. Ta små steg åt gången så blir det lättare :) det kommer du klara perfekt när tiden och motivationen finns! Lycka till, kram

Svar: Tack <3
Zandra Örneling

2012-11-17 @ 22:58:19
URL: http://www.nattstad.se/ewelinaahlund
Postat av: Sara

Kände mig kallad att svara på detta inlägg då jag varit i samma sits. Det är inte lätt! Men tänk på att du har en son som kommer att ha dig som en förebild och som du borde stå som ett gott exempel för!. Bilden du lagt upp är verkligen jättevacker och det är du säkert nu också trots att du inte lägger upp många bilder på dig själv. Ett bra tips är att ta dig tid att gå igenom gamla bilder på hur du skulle vilja se ut och hitta ett klädplagg från den tiden och ha den som mål att komma i! Det var det som fungerade för mig. Jag bröt ihop totalt men det är verkligen som man säger, när du väl har bestämt dig så är du halvvägs!! Promenader med din son räcker gott och väl. Ge inte upp, tänk på att du har en fAmilj att tänka på och en man som kommer att vara så stolt över dig !!

Svar: Tack :) <3
Zandra Örneling

2012-11-17 @ 23:24:38
Postat av: maria

Än en gång - önskar vi bodde närmre varandra så hade jag kunnat erbjuda barnvaktshjälp! Vet vad du menar, det är frustrerande att inte kunna göra det man vill pga. tidsbrist:/ Önskar att dygnet hade dubbelt så många timmar!

2012-11-18 @ 17:49:14
URL: http://marusschka.blogg.se
Postat av: Hannah

Tyvärr så befinner jag mig bara i Jönköping varannan helg + torsdagen och förstår om det är mer veckorna du hade tänkt med barnvakt. Du kanske inte vill ha en främling heller :)

2012-11-21 @ 08:20:39
Postat av: Hannah

Om du ändå skulle vara intresserad så skriver jag dit min mail :)

Svar: Tack va söt du är
Zandra Örneling

2012-11-21 @ 14:54:50
Postat av: o

Snygg du var på bilden. Du fixar det!!!

Svar: Tack
Zandra Örneling

2012-11-22 @ 18:42:55

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0