Träna

Min man började träna på gym när vi gjorde sista säsongen i Alanya. Från att röka varje dag och dricka alkohol ibland slutade han helt med det och levde sunt.

I början när han kom till Sverige fortsatte han med att inte dricka eller röka. Sen började han ta någon öl ibland och började röka mer och mer. Men fortsatte ändå att träna.

Nu dricker han bara någon gång ibland och slutat röka. Är stolt och glad att han inte röker längre. Det luktar blä och jag vill inte att han tar i Milo efter då kläder och allt luktar. (nu är jag ju inte känslig att min bror eller vänner gör det för dom träffar han ju inte varje dag.
Själv vart rökare och är glad att jag slutade helt när jag blev gravid!

M har haft ett litet uppehåll med träningen. Men nu fick han bidrag sv posten för att träna så nu är han i gång igen. Denna gång är han tillbaka på Friskis! Där han tränar med 2 andra vänner. Jobbigt tycker jag för då tar det ju längre för han att träna. Men kul för han!

Själv hoppas jag att efter allt med flytt och så att jag kan komma i gång med åtminstonde promenader.
Att vi kanske kan bli en sund familj!

Ciggen kommer inte in i vårt liv, alkohol ska bara intas när det är något speciellt, träna ska vi göra och äta bra! Det är vårt nya motto....

Kommentarer
Postat av: S

Har du olika inställningar när du skriver i bloggen? Det här inlägget anpassar sig inte efter mobilen men det under gör det o det efter gör det inte. Känns synd för det är knepigt o scrolla o läsa på mobilen då. :-)

Svar: Det är nog för jag skriver från mobilen i bland och datorn ibland.
Zandra Örneling

2012-06-29 @ 09:09:37

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0