När hände det

I dag har vi haft en mysig dag bara tagit det lugnt. Något vi alla 3 behövde.

Var en snabbis på maxi för att handla saker till flygande Jacob som vi precis har ätit.
När jag står och väntar på M så ser jag någon som jag tycker jag känner igen. Men kommer inte på vem det är. Så ser jag att hon börjar prata med mig då ser jag ju att det är Emelie och prinsessan. Börjar bli lite rädd för mig själv! Snacka om att man har mycket i huvudet när man inte känner igen sin vän! Lite läskigt!
Och lilla prinsessan alltid lika söt och kul att hon känner igen mig. Gull fia.

Alltså jag undrar när min son började äta så mycket för bara 2 veckor sedan fick vi knappt i han 165 ml och nu helt plötsligt så äter han 195.
Vi har börjat få rutin på det här med maten nu.

M väcker inte Milo längre när han kommer hem utan han får sova tills han vaknar. Fast nej jag väcker han vid 10 då tycker jag han inte får sova längre. Ska försöka få han att vakna vid 9-10 så det inte blir så sent varje dag.
I alla fall då äter han ersättning. Sen vid lunch så äter han puré. Nästa måltid blir ersättning och sen när han är hungrig igen så blir det gröt och sista måltiden blir det ersättning. Tycker det funkar kanon bra. Och han verkligen älskar att sitta i matstolen och äta! Min stora pojke!

Han är så söt när han sätter in nappen själv i munnen men sen råkar ju fingrarna dra ut den igen när han håller i napphållaren. Och då blir han arg. Men försöker igen sen håller han på så ett tag.. Så sött när dom inte har kontroll över händerna.

Tycker även att kvällarna har blivit bättre. Han är inte lika gnällig i alla fall!

Kommentarer

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0