Blommor och bin

Så var vi hemma från Halmstad och sitter i våran nya soffa. Var ju tvungna att hämta den nu. Skönt att vara hemma fast ändå inte. Älskar Halmstad. Älskar att bo så där. Är ju van att bo trångt och enkelt efter turkan så har aldrig ont av att duscha snabbt för att varmvattnet ska räcka, laga mat på gasolspis, frysa på nätterna och massa folk omkring mig. Saknar Lojman 2009!

Tiden gick så otroligt snabbt. Vet inte vart tiden tog vägen ändå gjorde vi inget speciellt. Och inget Ullared blev det heller vill så gärna åka dit ju. Men haft det jätte mysigt och min mamma är bäst!

Mamma har även lärt min man en massa om blommor och bin. Nej skojar men en massa blommor. Medans vi var ute och gick i går fick han lära sig några blommor. Så söt mamma är. Hon älskar verkligen blommor! Så inte så konstigt att hon vill lära namnen på blommor!  

Jag är trött på det här med att folk dömer varandra med uppfostran. Och hur man gör med sitt barn. Inget är fel. Man gör som man själv vill och tycker är bäst för just en själv.
Det är ofta jag inte riktigt berättar hur jag gör med Milo och det beror på att folk dömer så lätt. Och gärna vill säga att så skulle inte jag göra med mitt barn.
Något annat som får mig att spy är folk som tävlar om sina barn. Ett barn utvecklas olika. Ett barn jan gå redan vid 8 månader kanske medan ett annat kan gå när det är 16 månader.
Jag berättar mer än gärna om vad Milo gör och har lärt sig för jag är stolt inte för att tävla med någon eller trycka ner någon annans barn som kanske inte börjat göra det.
Självklart skryter man om sitt barn! Man är en stolt förälder.

Milo var lite orolig i kväll pga vissa saker så i dag fick han somna i min famn. Det tog ett tag för plutten men nu sussar han så gott. Och han ligger fortfarande kvar. Det är så mysigt att lukta på han, känna hans andetag och ha hans hand på min arm.

Nej nu ska vi se vem som vinner Big brother sen blir det att sova i min underbara säng har sovit på bäddsoffan i helgen och man kan lika gärna sova på golvet så hård är den. Men sådant är jag van vid också

 


Kommentarer
Postat av: maria

Åh Ullared, dit vill jag med .. så länge sen. Får se om det kan bli en tur snart. Vi kanske åker samtidigt ? :) SNART kommer ni yaaay !! :D

2012-06-03 @ 23:11:34
URL: http://marusschka.blogg.se/

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0