Om att blogg

Jag vet faktiskt inte riktigt hur länge jag har bloggat. Tror jag började när det fanns "blogg" på lunarstorm. Sen dess har jag bytt några gånger. Vart aktiv till mindre aktiv. Jag har skrivit öppet vad som händer i mitt liv. Det har kommit mycket ont och gott med bloggen.

Jag har vart mig själv och skrivit precis vad jag har velat. Men nu det senaste har jag blivit mer noga vad jag skriver i min blogg. Jag litar inte på många. Och speciellt när det gäller "Alanya" folket. Där är det många som gottar sig i andras elände för att deras liv är skit. Men jag har aldrig målat upp min värld till bättre än vad den är. Det är det värsta jag vet. Har man jobbigt eller något och inte vill skriva det gör inte det. Men ljug inte ihop hur bra allting är. Alla fattar att det är något annat som pågår.

Jag vet att många är nyfikna. Det är väl mest därför vi läser andras bloggar. Det ska man inte säga att det inte är.
Man älskar att läsa skvaller. Och om någon skriver att de har jobbigt eller tufft så kan man ibland njuta. Så är det! Världen är grym.

Jag vet inte alla som läser min blogg. Ibland är det väldigt många ibland färre. Och jag kan inte begära att alla säger vilka ni är. Har haft funderingar på att sätta lösenord på bloggen. Men ibland vill jag dela med mig om saker som sker i mitt liv till fler än bara mina "vänner". Ibland skulle jag vilja skriva mer än vad jag gör. Skriva som jag gjorde förr. Men ofta tänker jag på dem jag vet läser min blogg och jag vill inte skriva saker för att just dem läser.

Jag har länge bloggat för jag älskar att skriva av mig. Att kunna gå tillbaka i bloggarna jag har haft och läsa vad jag gjorde just det datumet.
Och nu när man har barn hade jag mer än gärna velat skriva mer om vad han gör för framsteg. Men allt sådant tar på fel sätt. Att man skryter, att man överdriver och allt annat. Så i stället säger jag inte mycket om vad som händer. Folk ska alltid tävla om sina barn.

Jag vet aldrig när jag kommer sluta blogga. Men ibland är det inte roligt att blogga. Ibland gör jag det just bara för att jag ska kunna gå tillbaka och se vad som hände vissa dagar!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sluta inte blogga...då har jag inget att göra...:)

2012-07-18 @ 11:18:28
Postat av: Malin B

Ja, vi vet ju vad det stormade upp på min blogg. Jag tyckte det var oartigt att fråga om vi inte är tillsammans längre.. Jag har aldrig skrivit något som skulle antyda på det. Just nu vill jag bara skratta åt hur lite liv en del folk har ;p
Tråkigt att M är sjuk, men som du sa, ni får ju ha honom hemma ;p haha! Kram

2012-07-18 @ 21:22:32
URL: http://nattstad.se/bumsi89

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0