En styck gnällig pojke

Efter lunch tuppluren har min som varit en riktig gnällig pojke. M var i väg och tränade med sina vän er i ca 2,5 timme undrar om dom tjatade mer än tränade. Under den tiden sov Milo en stund men resten var an bara gnällig.

När M kom hem fick han ta han och sedan gick jag och la mig i badet. Men den stunden för mig själv blev inte långvarig. Nej Milo fick komma i badet och då var han lugn ett tag. Nu ligger vi i sängen och myser och precis nu somnar han.

Hoppas han sover en stund och vaknar upp på bättre humör. Han har börjat få sådana utslag lite överallt på kroppen. Tror det är värme utslag. Tur vi inte bor i Turkiet då hade han ju haft det hela tiden. Nej jag vill faktiskt inte ta med min lilla pojke till Turkland nu när det är så värmt. Fick faktiskt en fråga om varför vi inte vart och hälsat på M föräldrar med Milo. Och det är just det att han föddes i Feb och jag ville inte resa med en ny född bebis och innan hans första spruta som han fick när han var 3 och då det maj. I maj börjar värmen och håller i sig till september oktober och jag tror inte det är toppen att ta med en bebis som inte är van vid värmen. Och självklart kommer vi åka dit. Men när vi inte är tvingade att åka i hettan så väntar jag mer än gärna. Men nu har M jobb så än kan vi inte åka. Detta är mina åsikter så börja inte tjöta om det. Och jag syftar inte på något eller tycker folk gör fel. Alla gör det dom vill. Så PUNKT Och eftersom min son tydligen får värmeutslag lätt så är det nog bra att inte åka än. Nu ska jag och M passa på att äta medan Milo sover!


Kommentarer
Postat av: Lina M

Hej igen vännen..
Nu när jag såg dessa utslag vill jag bara säga (all välmening) att det kanske inte är värmeutslag utan det kan vara höstblåsor/mul och klöv sjukan.. Isabell har precis haft den.. Likadant med hennes tre kusiner. När jag var på BVC så sa de att just den sjukan går nu.. Fast det egentligen inte kommer förrän hösten.. Säkert det dåliga vädrets fel..

Men i vilket fall som helst så är det i så fall ett virus.. Kan klia jättemycket och han kan få feber. Att utslagen kommer på fotsulor, handflator och runt munnen är främsta symtomen.. Men Isabell med co hade utslag över hela kroppen.. Det går över av sig själv men man kan kontakta vårdcentralen för att få medicin som lindrar klådan.

Tänkte bara att du ville veta. Sen vet du säkert bäst vad din son lider av..
Kramikram

2012-07-07 @ 23:38:44
URL: http://maxedius.blogg.se
Postat av: Lina M

Hej igen vännen..
Nu när jag såg dessa utslag vill jag bara säga (all välmening) att det kanske inte är värmeutslag utan det kan vara höstblåsor/mul och klöv sjukan.. Isabell har precis haft den.. Likadant med hennes tre kusiner. När jag var på BVC så sa de att just den sjukan går nu.. Fast det egentligen inte kommer förrän hösten.. Säkert det dåliga vädrets fel..

Men i vilket fall som helst så är det i så fall ett virus.. Kan klia jättemycket och han kan få feber. Att utslagen kommer på fotsulor, handflator och runt munnen är främsta symtomen.. Men Isabell med co hade utslag över hela kroppen.. Det går över av sig själv men man kan kontakta vårdcentralen för att få medicin som lindrar klådan.

Tänkte bara att du ville veta. Sen vet du säkert bäst vad din son lider av..
Kramikram

2012-07-07 @ 23:38:56
URL: http://maxedius.blogg.se

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0