Namn?!?!

Vi har sedan länge ända sedan jag visste att det var en pojk haft ett namn. Eller först så funderade vi lite. Men till slut kom vi överens om ett namn!
För mig är det viktigt att ha andra namn! Jag har Elisabeth. M har inget! Men i min släkt har man alltid ett i alla fall.
M ville ju att vår son skulle heta Memhet i första namn men där sa jag NEJ! Tycker inte det är så fint. Sen bor vi ju i Sverige och tyvärr så spelar namn en stor roll ibland.
Men självklart ska han heta Mehmet i andra namn efter M pappa. Sen ville jag ju så klart ha något från min sida. Så då valde vi ju Marcus. Vi klurade eller jag klurade på den ett bra tag. Eftersom min pappa heter Robert Levander och Leon heter Leander efter pappa och jag vill inte ha Robert! Sen hade vi morfar han hette Ingmar Torsten nej inget jag gillar heller. Sen tänkte vi Edvin efter mammas farfar tror jag det var. Men jag har aldrig träffat han så det hoppade vi också efter ett tag. Men så Marcus heter ju min bror och min morfar kallades för Marcus när han spelade fotboll i yngre år. Och jag kommer ihåg morfar som en underbar person. Så därför valde vi Marcus för att hedra morfar och även min bror! Eftersom han är en idol för mig genom allt han har genom gått!


Så har vi första namnet. I början nämnde vi inte alls det så mycket. Jag sa att nej vi får inte trötta ut det. Men nu har vi börjat säga hans namn mer och mer. Och jag vet att han kommer passa perfekt till det namnet. Med den betydelsen. Dock vill jag hålla det lite hemligt tills han föds. Mest för att jag bara vill det.
Men hans hela namn kommer vara M...... Mehmet Marcus och så M efternamn!

När jag först kom på det namnet så visste jag knappt någon som hette det. Vet ingen nu heller. Men har läst i en blogg och hennes son heter det namnet. Och i går när jag läste i en annan blogg att hon ville ha namnförslag så kom hans namn upp ganska mycket. Så det kommer nog ändå bli ett ganska vanligt namn! Jag älskar det och tycker det är så fint.
Snart snart snart <3

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag tycker namnet är jättefint och jag känner bara en bebis som heter det..

2012-02-10 @ 19:25:46
URL: http://maxedius.blogg.se/
Postat av: Jen

Får jag gissa?



Mikail??

Jätte fint om det är det... Min äldsta heter ju det :)

Fast jag kanske är ute och cyklar ;)

2012-02-26 @ 23:03:42
URL: http://guzelicious.se

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0