TGIF

Å 2 nätter i rad har mon son sovit till halv 5 innan han vill äta. Lycka att få sova minst 5 timmar. Så ska vi fortsätta. Jag vet inte om det beror på att sista måltiden så får han bröstmjölk. För det är ofta då han har sovit länge.

Det är nämligen så att det aldrig riktigt funkade med amningen. Vi försökte i 2 veckor. Men han fick panik och jag fick panik. Har förstora bröst och nästan inga bröstvårtor. Så för att vi båda skulle må bra så började jag pumpa varje gång i stället. Har hållit på ned det nu i 6 veckor men nu när M börjat jobba så kände jag att det blev för mycket och att jag inte hade tid att mysa med min son. Utan det var vara pumpa och mat som gällde eftersom han äter varannan timme. Så nu har jag börjat trappa ner och han får ersättning. Men pumpar på kvällarna så brukar han få det som sista måltid och det verkar ju som han blir mest mätt på det. Så ska nog fortsätta med det så länge det kommer mjölk.

Ska snart gå upp för i strax ska vi bege oss till Emelie och prinsessan för lite mys.

Sen ska jag och M mysa massa i helgen! Ska börja med att stor städa och veckohandla. Sen blir det massa mys. Hoppas på fint väder så vi kan vara ute och njuta. Kanske en grillning hos syster!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Pumpa flera ggr om dagen. Du kan ha mjölk i kylen i upp till 4 dagar o i frysen i upp till 6 månader. Se bara till att burkarna är steriliserade eller använd plastpåsar speciellt för bröstmjölk. När du tinar o värmer så gör det i varmt kranvatten så tar du inte kål på viktigheterna.



Superbra o ha lite extra om man ska bort, om bebisen blir sjuk osv plus att du håller igång din produktion längre än om du bara pumpar en gång om dagen. :-D Själv hade jag nog försökt pumpa var 3e- 4e timme under dagen iaf. :-)

2012-04-27 @ 09:36:55
URL: http://sandraiam.blogg.se/

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0