Sårar

Jag vill inte att någon direkt ska ta åt sig i detta.
Jag vill bara skriva av mig!
Ibland sårar folk mig utan att dom vet om det!
Ofta är det saker som skrivs på det social nätverket (facebook, blogg) eller inte skrivs.
Ofta tänker man inte på att det kanske sårar någon! Jag vet att jag ofta inte tänker så. Men ändå kan jag bli ledsen när någon gör likadant. Så jag har väl ingen rätt att bli ledsen över det!
Jag tror att det sociala nätverket har sårat många och gjort ganska mycket negativ skada.
Det är inget speciellt som har hänt just nu utan det är bara något jag har tänk på länge.

Kommentarer
Postat av: Malin

2011-05-18 @ 11:20:50
URL: http://thephtgrpher.blogg.se/
Postat av: Malin

jag tror att det är viktigt att tänka på att man inte ska ta åt sig av allt som skrivs, samtidigt som man ska vara öppen och tänka att alla har rätt till egna åsikter. Men på internet vågar folk säga/göra mer eftersom dem kan gömma sig. Det är viktigt att tänka på det och hålla distans till det.

Sen kommunicerar man på internet via skrift, vilket inte alltid är optimalt för att man ska tolka rätt (det är ju därför vi utvecklade smilisar).. Därför kan man, när man känner sig stött, försöka läsa igenom allt flera gånger och se om man verkligen tolkat allt rätt. Då tror jag man slipper känna sig kränkt och bli ledsen så ofta..

2011-05-18 @ 11:23:44
URL: http://thephtgrpher.blogg.se/

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0