ALANYA 2011

Så fick jag äntligen komma till min underbara stad, mitt andra hem Alanya!
Jag säger som min kompis en bild säger mer än tusen ord så här kommer lite om våran resa.
M första semester resa!
Kändes inte helt fel att åka i från ett regnigt Sverige


När vi väl kom till Alanya så gick vi för att träffa M bror. Ett mycket kärt återseende.

Vår första dag var det ju självklart att vi skulle göra ett hamam. Det blev faktiskt på Sun Park! Vi gick dit för att säga hej till dem flesta så det slutade med att vi gjorde hamam på Beach. Men självklart var vi en stund där vår kärlek uppstod SUN PARK MARINE

Efter ett underbart hamam och har hört en massa turkiska var det dags för mig att möta upp mina vänner
Ett kärt återseende av dessa 2 tjejer! På det nya favorit stället STARBUCKS
På fredagen var det självklart dags för fredags bazzaren. En massa frukt och grönsaker inhandlades. Det är något jag har saknat mest. Alla denna billiga frukt och grönt!

Sen var det dags för tredje året i rad att fira midsommar i Alanya. Detta år blev det 10 tjejer på elit. En äkta midsommar middag med sill och potatis och jordgubbar till efterrätt. Dans och lotteri blev det också. Vi avslutade kvällen på Queens garden! Där jag även äntligen fick träffa Malin!

Fick även vara med på M brors förlovning! Himla kul att vi var där nere då!
Älsklingen ville ju också testa på STARBUCKS! Tror jag hann med 4 besök där!
Självklart blev det en massa bad också. Vi var 2 gånger vid havet sen blev det poolen resten av semestern. Väldigt skönt faktiskt. En dag så åkte vi upp till ett lägenhetskomplex där hans kompis jobbade där vi badade och åkte ruschekana. Grymt härligt! Och jag och M vet att vi ska köpa lägenhet i Alanya! Någon gång ;)
Vi hann även med en hel del besök hos M bror på Heikinbaari!
Älskade A!
Lite kortfattat vad vi har gjort! Haft en kanon semester.
Massa bad och sol, restaurang besök. Besök på bazzaren, en massa fika med mina älskade tjejer.
Alanya kommer alltid vara mitt andra hem. Men det var skönt att bara vara där 2 veckor faktiskt!

Kommentarer

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0