Taco Paj

Har fått förfrågan att skriva receptet på Taco pajen jag gjorde för en vecka sedan.
Det är ett viktväktare recept men den är super god.!


Portioner 6

Pajdeg:
4 dl vetemjöl
1/2 tsk salt
2 tsk bakpulver
1/2 dl flytande margarin
1 1/2 dl mjölk

Sätt ugnen på 200 grader. Blanda alla ingredienserna och kavla ut degen tunt. Lägg den i en smord pajform.

Förgrädda i 10-15 min

Fyllning:
400 g nöttfärs
1 gul lök
1 röd paprika
1 grön paprika
1 påse tacokrydda
1 dl vatten

Skala och hacka löken. Skär paprikorna i små bitar. Bryn färs och lök i en fettsnål panna. Häll på tacokryddan och vatten. Blanda i paprikan och låt puttra 10 min. Lägg det i pajskalet

Ovanpå fyllningen:
2 dl fraiche
2 msk majonäs
1 krm svartpeppar
1 dl riven ost
4 tomater
8 fefferoni

Rör ihop fraiche, majonäs och svartpeppar. Bred blandningen över pajen. Skiva tomaterna lägg ovanpå tillsammans med fefferonin. Strö till sist över den rivna osten.
Grädda i ugnen 200 grader ca 20 min.

Kommentarer

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0