Arg på mig själv

Jag är arg på mig själv.
Varför?
Jo för att jag har så många idéer och planer som jag vill göra.
Men jag tar aldrig tag i det.
Det finn smycket jag vill göra men inte vågar.
Jag skulle så gärna vilja flytta till Sthlm för att bo i storstaden ett tag. Kul att testa på en annan stad i Sverige. Men nu ska vi ju precis flytta så då blir det ju inte av. Plus att jag vet att det inte kommer bli av inom den närmsta då jag så gärna vill bo i Jönköping då jag snart ska bli moster. Och jag vet inte om jag är redo att flytta från mina vänner och min familj igen just nu.
Samtidigt vill jag tillbaka till mitt underbara Alanya. Jag läser andras bloggar som bor där eller som ska ner dit snart för en längre period. Jag är så avundsjuk. Jag tror ingen riktigt förstår min kärlek till denna stad. Jag saknar värmen, människorna och hur lätt vissa saker är. Det är inte lätt att förklara för sådana som inte har bott där.
Men samtidigt vet jag att jag blir trött på stället när jag väl vart där ett tag.
Sen har vi det här med jobb. Jag söker jobb det gör jag. Men jag är inte så duktig på att söka. Jag orkar inte söka. Jag vill inte ta vilket jobb som helst även att jag egentligen måste. Och jag har ingen aning om vad jag vill jobba med.
Sen har vi utbildning. Jag känner ett litet sug att sätta mig bakom skolbänken igen. Efter mina små kurser som service & co och så, så har jag lite sug att ta mig an en lätt utbildning då jag vet att jag har svårt att gå i skolan. Men så kommer vi till det enkla VAD ska jag läsa till?
Jag ber om ursäkt för ett litet surt inlägg men behövde skriva av mig lite.

Kommentarer
Postat av: Therese

oooh vad jag känner igen mig i allt du skriver..

Längtan och kärleken till Alanya man vill alltid ha allt som man inte har...Sen när man sitter i Alanya då önskar man sig ett hederligt svensson liv..

MEN jag önskar man kunda MIXA dom och att de faktist skulle funka så med..



Hoppas du kommer på vad du vill plugga till.

2011-02-01 @ 18:55:48
URL: http://therese362.blogg.se/turkisklifestyle

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0