Upprörd

Upprörd... om Sticker folk i ögonen:
Om du vill visa detta eller ej är upp till dig Zandra...

Ellepii eller vad du nu hette som kommenterade Zandras "griskött's inlägg" om att "Sen låter det inte som M är muslim. Jobbade med alkohol, bor och ska ha barn utan att vara gift osv... Håller man sig inte till bla dessa två (super)basic reglerna kan man inte kalla sig för muslim"...Hur många muslimer i världen skall i sånna fall avsäga sig sin religösa titel som muslim?Vet du hur många muslimer som LIVNÄR sig och SIN FAMILJ på att arbeta i baren under sommaren?Just den punkten var något utav den dummaste punkt jag hört.Jag läser just nu koranen för att förstå vart folk får alla sina tankar från och det står att du inte skall FÖRTÄRA alkohol, och det är väl inte det samma som att arbeta i bar?Eller inte ens bar.Bara på den enklaste restaurangen serveras det öl i mer än halva Turkiet (som exempel)...men som vi alla vet så tolkar alla religionen på olika sätt, men att säga att någon du inte ens känner "inte är

Kommentarer
Postat av: sandra

Vilket pucko.. Min man är väldigt trogen muslim, han ber fem gånger om dagen, går till mosken varje fredag, fastar,läser koranen osv osv.HAN HAR JOBBAT I BAR I 10 ÅR. dock aldrig druckit alkohol. Men skulle det har varit strikt förbjudet att JOBBA i bar för att FÖRSÖRJA SIN FRU OCH BARN, ALLTSÅ FAMILJ (som är en av mannens huvudupgifter inom islam) så tror jag nog att min man inte hade gett sig in på det jobbet.

Tänkt på det du, pucko.

Zandra bry dig inte om sånna där.



Hoppas allt är bra med er, och snart har ni en gosig liten bebis hos er :)

2011-12-06 @ 21:21:37
URL: http://saandylicious.blogg.se/
Postat av: Anonym

Alltså, min sambo sa under hela graviditeten att det skulle vara ok om vårt barn åt gris, nu vägrar han och sa att när vårt barn nu är fött så har känslorna ändrats helt, han är rädd att vårt barn en dag kommer klandra honom om han tillåter sitt barn att äta gris, helt knasigt! Jag känner att vi bor i Sverige, vårt barn är lika mycket kristen som muslim, vi har valt att uppfostra neutralt gällande religion, men vid grisen går visst gränsen! Jag tycker det känns konstigt att behöva neka mitt barn något som finna överallt i samhället och inte är skadligt på något sätt! Jag har försökt Googla problemet för att se hur andra par löst det, men inte många träffar på det..:(. Misstänker att ni kanske komma till samma diskussion, det är inte lätt kan jag lova..Men hoppas ni kan slippa alla gräl och bråk vi haft!



//Svurk-mamman



/Svurk-mamman

2011-12-07 @ 09:51:13
Postat av: Therese

Zandra jag vet och hoppas att du inte bryr dig om sånt här förståss? Jag oc´h Serdar är otroligt överens när de kommer till griskött. Jag äter det kommer nog alltid göra de. För jag alltid gjort de..men jag skulle OM jag ville kunna leva utan.. Jag har valt bort typ gris korv och gris köttbullar och sånna där saker för de gör mig helt enkelt äcklad.. Kyckling korv och köttbullar är FRÄÄÄSCHT!! hehhe men då kommer jag till vår son.. Han har ALDRIG smakat gris.. Kommer inte få göra de heller inte förns han själv valt vilken religon han vill ha.. Gris är ju inte farligt.men jag ser de som en så¨n MINI MINI del av allt i ett sånt här förhållande..Så mkt kulturella skillnader och man måste kompromissa.. De e ju min åsikt som SAGT! Hoppas er vackra prins och du mår fint.. Magen växer va??? PUSSSS!

2011-12-07 @ 18:14:31
URL: http://thereese362.blogspot.com

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0