Uppdrag granskning

Kollade på uppdrag granskning. So var i går eftersom det handlade om hatet mot muslimer. Det är alltid ett sådant tjat om just muslimer.
Vi har en lite diskussion i vår grupp på facebook "Vi med turkiska killar" Även om alla är tillsammans med muslimer där har många olika syner på det hela. Inget jag absolut kommer berätta om här!


Jag är som ni vet tillsammans med en muslimsk man och jag är stolt över det! Han är troende men han följer ju inte allt fullt ut. Precis som jag. Jag är kristen men följer inte allt ut.

Jag förstår inte varför det är ett sådant stort hat till just muslimer? Alla andra religioner då? Varför är det inte lika stort hat till dom. Ja jag vet den stora anledningen!

Ordet rasblandningen som en person kallar våra barn som har föräldrar från olika religioner. Som att vi var några hundar.

Och folk som inte vill ställa upp på intervjuer? Varför? Vågar dom inte stå för det dom säger? Jag undrar om alla dessa personer någon sin åker på en utlandssemester till något muslimskt land?

Jag är glad att sverige är ett mångkulturellt samhälle.
Man behöver inte fira skolavslutningen i just en kyrka. För det finns svenskar som inte är kristna. Men man ska banne mig få sjunga nationalsången på national dagen. Man ska kunna bära en svensk flagga på tröjan, ryggsäcken eller vad som utan att bli kallad rasist. Vi ska ha jullov inte vinterlov som det ska heta för alla firar inte jul!

Detta är mina åsikter. Alla får ha sina egna åsikter. Mitt barn ska växa upp i ett med lite muslimska traditioner och lite svenska traditioner! Och det är jag glad över!

Kommentarer
Postat av: maria

Ja jag förstår det :/ du ska se det känns bättre alldeles strax, vännen. Glöm inte bort att du har något grymt att se fram emot, din lille kille :) Jag är så spänd på att få se vem som gömmer sig där inne!! Här är det som vanligt ... Hamza jobbar, jag julstökar och försöker styra upp med jobb/plugg. Har sökt en utbildning med chans till anställning på ett privat boende för handikappade i Nora! Och jag håller tummarna för att jag ska få det såklart :) Vore grymt! Hur går nyårsplanerna? Jag hörde att våra karlar hade pratat om det igen. Jag har inte sagt något mer om det för jag har helt enkelt inte vetat om vi kan åka ner eller inte. Men jag har redan tackat nej till jobb så det vore tråkigt om vi blir i Hällefors och firar för oss själva :/ Speciellt i vår mögel lägenhet, haha! kram <3

2011-12-15 @ 22:50:07
URL: http://marusschka.blogg.se/

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0