Föräldrakurs

I dag är det dags för första föräldrakursen uppe på sjukhuset. Där dom går igenom förlossningen och så. Jag trodde jag skulle få gå dit själv då M jobbade. Men min underbara man hade fixat så han fick sluta tidigare så nu ska vi gå tillsammans. Tror det är viktigt för han att följa med också och se vad som verkligen sker på en förlossning. Så han inte dör där inne när det väl är dags.

Jag bestämde redan tidigt i min graviditet att mamma skulle vara med under förlossningen. Då M först var tveksam över att följa med in. Då han säger att han inte vill se mig har ont. Men har mognat mer över det nu och nu ska han följa med in. Ska jag ha ont så ska han banne mig få se det. Men vill ändå ha med mamma. I fall han svimmar där inne eller något. Men när vi var uppe på förlossningen i måndags då jag var orolig. Så var man ju tvungen att hålla ett öga på han. HAHA han skulle pilla på allt i rummet. Så sa till mamma att ja du kommer nog få hålla ett öga på han i stället.
Nu är det bara 74 dagar kvar. Och jag ska göra allt från V 38 så han kommer ut.. Även att jag vet att man kan inte göra så mycket. Utan han kommer ut när han känner sig redo. Men å vad jag längtar efter våran skatt!


Kommentarer

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0