Är så gravid!

TIDIGA GRAVIDITETSTECKEN

1. Ömma bröst - JA!

Ja dom ömmar! Så fort man nuddar lite lätt så gör det ont. Ibland gör det mer ont än andra dagar. Och större börjar dom bli! Vart ska det sluta!


2. Illamående
- JA!

Ja första illamåendet kom när jag var i Turkiet då var jag i v.6 och sedan dess har det fortsatt! Jag bara kräkts 4 gånger under hela tiden så det är jag så glad över. Men jag inte gått en ända dag utan att jag mått lite illa! 

3. Trötthet - JA!

Jag är trött hela tiden. Börjar väl bli lite bättre. I början kunde jag sova hela tiden! Nu försöker jag bara sova på nätterna! Men jag gäspar då hela tiden i alla fall. 

4. Kissnödig - JA!

Jag har börjar känna det nu det sista och nu måste jag gå upp minst 3 gånger varje natt och kissa. Och speciellt innan jag ska sova. Då måste jag kissa minst 3 gånger också. Värst är det på kvällen. Men heller inte så konstigt då jag försöker dricka mer vatten än vad jag har gjort innan. 

5. Huvudvärk - JA!

Ja huvudvärken den sitter i den! Fast den har jag ju ofta när jag inte är gravid också. Men den är värre nu! Och jag tycker inget hjälper!


6. Ryggsmärtor - JA!

Ja den värker. Men har ofta ont i den också så det är ju inte så konstigt. Och speciellt nu när jag har legat i sängen och soffan så mycket så har den blivit värre. Och jag kan inte ligga på mage heller så kan inte få en ordentlig massage! 

7. Magont - JA!

Ja jag har ont i magen! På alla olika ställen. Och alla olika sätt! Ibland känns det som att hela magen ska sprängas! 

8. Matbegär - JA!

Ja jag äter hela tiden. Mest för att försöka hålla blodsockret uppe. Men annars är jag inte speciellt sugen på mat.  

9. Yrsel - JA!

Ja ibland får jag till och med sätta mig ner för att jag blir så yr!


10. Humörsvängningar - JA!

Ja speciellt i början då kunde jag gråta för det minsta lilla. Nu är det inte så farligt faktiskt. Men det kommer vissa dagar då jag lipar för allt!

 

Vad tror ni? Tror ni jag är gravid?


Kommentarer
Postat av: Sandra

Grattis till graviditeten gumman!

Bättre sent än aldrig att gratulera ;D



Jag känner igen vissa symtom.. USCH, vad dom är jobbiga. Men vänta bara tills du får halsbränna, ingen höjdare!!



Ta hand om dig och magen..

adda mig på msn om du vill kan vi hålla kontakten där.. :D



Bamse Kram!!

2011-08-18 @ 19:26:37
URL: http://saankar.blogg.se/

Här kan du skriva till Zandra:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0